Praktyka zawodowa ciągła (sem.3)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Praktyka zawodowa ciągła (sem.3) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PRAK_ZAW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki indywidualnemu uczestnictwu studentów w codziennej działalności placówek oświatowych – przedszkolnych oraz w klasach I-III szkoły podstawowej. 120 godzin zajęć praktycznych będzie służyło nabywaniu umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć, pogłębieniu znajomości specyfiki pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły podstawowej i przedszkola, w których to placówkach studenci po ukończeniu kształcenia mogą znaleźć zatrudnienie. Praktyka zawodowa ciągła pomoże również w skonfrontowaniu i uogólnieniu wiedzy teoretycznej oraz dotychczasowych doświadczeń, a także w sprawdzeniu swoich umiejętności dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zdobytych w toku studiów i w czasie wcześniej realizowanych zajęć praktycznych. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką pracy placówki: wyposażeniem, formami zajęć pozalekcyjnych, współpracą szkoły/przedszkola z rodzicami i najbliższym środowiskiem, rozwijania przez studentów kompetencji zawodowych oraz ukształtowania właściwej postawy zawodowej nauczyciela. |
Wymagania wstępne: | Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania placówki wychowania przedszkolnego i szkoły podstawowej, a także procesach w nich zachodzących. [PPW_PRAK_ZAW_1] |
K_W05 [4/5] |
Posiada wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu wybranych instytucji edukacyjnych. [PPW_PRAK_ZAW_2] |
K_W05 [3/5] |
Ma wiedzę o metodyce i formach pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym oraz uczniem w młodszym wieku szkolnym. [PPW_PRAK_ZAW_3] |
K_W10 [5/5] |
Posiada elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach wychowania przedszkolnego oraz szkołach podstawowych. [PPW_PRAK_ZAW_4] |
K_W09 [5/5] |
Potrafi dokonać analizy własnych działań opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. [PPW_PRAK_ZAW_5] |
K_U01 [3/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne realizowane w placówce przedszkolnej oraz szkole podstawowej. [PPW_PRAK_ZAW_6] |
K_K08 [5/5] |
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej placówki przedszkolnej i szkoły podstawowej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [PPW_PRAK_ZAW_N1] |
K_W10 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów w młodszym wieku szkolnym, ich rodziców i nauczycieli) oraz środowiska lokalnego placówek, a także specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. [PPW_PRAK_ZAW_N2] |
K_W05 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach wychowania przedszkolnego oraz szkołach podstawowych. [PPW_PRAK_ZAW_N3] |
K_W10 [3/5] |
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej. [PPW_PRAK_ZAW_N4] |
K_U04 [5/5] |
Potrafi pracować z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz uczniami w młodszym wieku szkolnym, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do ich potrzeb i możliwości (w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. [PPW_PRAK_ZAW_N5] |
K_U02 [4/5] |
Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), posiada umiejętność współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów. [PPW_PRAK_ZAW_N6] |
K_K04 [4/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [PPW_PRAK_ZAW_N7] |
K_K04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z przebiegu ciągłej praktyki zawodowej [PPW_PRAK_ZAW_w_1] | W raporcie powinny zostać określone zadania i czynności studenta, wykonywane w trakcie realizacji praktyki zawodowej w wybranej placówce oświatowej. |
PPW_PRAK_ZAW_1 |
Dokumentacja praktyk (dzienniczek) [PPW_PRAK_ZAW_w_2] | Dokumentacja powinna zawierać: zajęcia hospitowane (notatki z obserwacji pracy nauczyciela, u którego odbywa się praktyka); uwagi i spostrzeżenia wynikające z obserwacji zachowania się dzieci (ważne uroczystości, wyjścia do kina, teatru, spotkania z zaproszonymi gośćmi, itp.); scenariusze samodzielnie prowadzonych przez studenta zajęć (sprawdzone i zatwierdzone do realizacji przez opiekuna praktyki wyznaczonego w placówce). |
PPW_PRAK_ZAW_5 |
Rejestr frekwencji [PPW_PRAK_ZAW_w_3] | Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
PPW_PRAK_ZAW_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [PPW_PRAK_ZAW_fs_1] | Nauczyciel akademicki zaznajamia studenta z programem praktyki i trybem jej odbywania oraz zaliczania, a także sprawuje nadzór merytoryczny i organizacyjny nad przebiegiem praktyk, a w szczególności czuwa nad zgodnością realizacji praktyki z jej programem i celami, poprzez dokonywanie hospitacji osobistych bądź telefonicznych. |
60 | Przygotowanie dokumentacji praktyk (dzienniczka) wraz z własnymi spostrzeżeniami oraz scenariuszami zajęć, a także raportu z przebiegu ciągłej praktyki zawodowej. |
5 |
Raport z przebiegu ciągłej praktyki zawodowej [PPW_PRAK_ZAW_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |