Podstawy edukacji plastycznej dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji plastycznej dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDPLAST |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka.
Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów oraz praktyk. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych, obejmującą terminologię, teorię i metodykę plastyki [PPW_POD_EDPLAST _1] |
K_W01 [2/5] |
zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania, tradycje kształcenia plastycznego [PPW_POD_EDPLAST _2] |
K_W01 [2/5] |
ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, w dydaktyce plastyki [PPW_POD_EDPLAST _3] |
K_W10 [2/5] |
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [PPW_POD_EDPLAST _4] |
K_U02 [2/5] |
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [PPW_POD_EDPLAST _5] |
K_U10 [2/5] |
potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach społecznych [PPW_POD_EDPLAST _6] |
K_U06 [2/5] |
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [PPW_POD_EDPLAST _7] |
K_K01 [2/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [PPW_POD_EDPLAST _8] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie praca pisemna [PPW_POD_EDPLAST_w_1] | Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów |
PPW_POD_EDPLAST _1 |
Zaliczenie prace praktyczno-metodyczne [PPW_POD_EDPLAST_w_2] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy |
PPW_POD_EDPLAST _3 |
Zaliczenie praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDPLAST_w_3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej |
PPW_POD_EDPLAST _5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_POD_EDPLAST _fs_] | Wykład ilustrowany |
15 | Studia nad literaturą z zakresu rozwoju procesu twórczego;Przygotowanie materiałów i organizacja procesu twórczego |
75 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |