Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.4) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDMAT 1 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł metodyki edukacji matematycznej obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi nauczycielowi do realizacji zadań związanych z edukacją matematyczną dziecka w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej z zakresu edukacji matematycznej oraz wiedzy i umiejętności metodycznych, które umożliwią prowadzenie skutecznej edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów i śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych. Podstawowa wiedza z zakresu matematyki. Wiedza ogólna. Wiedza z zakresu Podstaw edukacji matematycznej w klasach początkowych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada szeroką wiedzę o teoriach edukacji matematycznej, o nabywaniu umiejętności teoretycznych i praktycznych w pracy z dzieckiem w przedszkolu i w klasach I-III. [PPW_MET_EDMAT 1_1] |
K_W02 [3/5] |
Potrafi projektować i realizować działania metodyczne w zakresie edukacji matematycznej dziecka w oparciu o samodzielnie dobierane i wykorzystywane materiały i środki dydaktyczne. [PPW_MET_EDMAT 1_2] |
K_U02 [3/5] |
W sposób świadomy i odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy. Planuje, projektuje i realizuje działania związane z edukacją matematyczną w przedszkolu oraz w klasach początkowych. [PPW_MET_EDMAT 1_3] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium zaliczeniowe [PPW_MET_EDMAT 1_w_1] | Praca pisemna z treści wykładów |
PPW_MET_EDMAT 1_1 |
Projekt [PPW_MET_EDMAT 1_w_2] | Poszukiwanie rozwiązań metodycznych w edukacji matematycznej |
PPW_MET_EDMAT 1_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_MET_EDMAT 1_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
30 |
Kolokwium zaliczeniowe [PPW_MET_EDMAT 1_w_1] |
ćwiczenia [PPW_MET_EDMAT 1_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
30 | Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie wybranych zagadnień w formie mini lekcji, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
45 |
Projekt [PPW_MET_EDMAT 1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |