Warsztat literacko - teatralny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2019

Nazwa modułu: Warsztat literacko - teatralny
Kod modułu: 12-PE-WD-S2-4WL
Kod programu: W6-S2PE19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia Warsztat literacko-teatralny mają na celu uświadomienie studentom roli literatury i teatru w życiu i szeroko rozumianym rozwoju dziecka przedszkolnego; zajęcia mają wdrożyć studentów do umiejętnego organizowania dzieciom czasu wolnego, wykorzystywania tekstów kultury, jak literatura i teatr podczas realizacji treści dydaktycznych zawartych w edukacyjnych programach przedszkola; ich celem jest również ukazanie celowości działań dydaktycznych wpisanych w warsztat pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz nauka projektowania zajęć dydaktyczno-wychowawczych w instytucji przedszkola wspomagających edukacyjny rozwój dziecka
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, a także wykazuje aktywność i oznacza się wytrwałością w realizacji zespołowych działań, jest odpowiedzialny za swoje projekty i działania;- jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej [_K_1]
K_K05 [2/5] K_K06 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K04 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5] KN_K08 [2/5]
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracy z małymi dziećmi (w grupach) w instytucji przedszkola, realizując działania wychowawcze oraz opiekuńcze; jest wrażliwy na problemy edukacyjne i gotowy do współpracy i komunikowania się z małym dzieckiem [_K_2]
K_K04 [2/5] K_K07 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K05 [2/5] KNO_K01 [2/5]
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych; potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na ich temat; [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
Potrafi dobierać środki i metody w celu efektywnej realizacji treści i programów pedagogicznych w pracy z małym dzieckiem; potrafi pracować indywidualnie i w zespole; pełniąc różne role oraz ma elementarne umiejętności organizacyjne, pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych, a także potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając z różnych źródeł; potrafi włączyć się w istniejące (bądź tworzyć własne) projekty w instytucjach przedszkola,; potrafi w sposób twórczy kierować swoim rozwojem [_U_2]
K_U10 [3/5] K_U11 [3/5] K_U12 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
Ma elementarną wiedzę o formach działalności dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu, różnych metodach pracy, wykorzystujących teksty kultury (jak: tekst literacki i zajęcia teatralne) oraz ich specyfice; [_W_1]
K_W04 [1/5] K_W06 [2/5] KNO_W02 [1/5] KN_W01 [2/5] KN_W02 [2/5] KN_W06 [1/5] KN_W14 [2/5]
Ma podstawową wiedzę na temat procesu wdrażania jednostki do życia w społeczeństwie, biorąc pod uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy oraz społeczno-kulturowe uwarunkowania [_W_2]
K_W09 [2/5] K_W10 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W07 [2/5] KN_W08 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń, wpisanych w ramy literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
-Sprawdzenie umiejętności indywidualnej pracy i w grupie, jak również stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu weryfikacji znajomości wykorzystania twórczych form i metod pracy z tekstem literackim i zajęciami teatralnymi w pracy przedszkola oraz zagadnień z nimi związanych
_U_1 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
Sprawdzenie, czy student potrafi ująć w opisie działania konieczne i potrzebne – jego zdaniem – właściwego wykorzystania twórczych form pracy z dzieckiem w celu do prawidłowego funkcjonowania warsztatu pracy wychowawcy przedszkolnego i instytucji przedszkola z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań w tej dziedzinie
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Wykład na temat wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych Metoda projektów Prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów indywidualnej i grupowej pracy Analiza tekstów i możliwości ich wykorzystania z dyskusją
15
Lektura uzupełniająca, analiza dokumentów (tekstów literackich) i programów nauczania przedszkolnego), praca z tekstem Wykonanie projektów dotyczących realizacji wybranej treści edukacyjno-wychowawczej i kulturowej, zawartej w programach nauczania wychowania przedszkolnego, opartej o twórcze metody pracy z tekstem Zebranie materiału i przygotowanie indywidualnej (10h) i w grupach prezentacji (10h) Przygotowanie lektury do dyskusji
40 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)