Terapia logopedyczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2019

Nazwa modułu: Terapia logopedyczna
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-6TL
Kod programu: W6-S2PE19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot terapia logopedyczna ma na celu kształcenie wrażliwości logopedycznej studentów oraz poszerzanie ich wiedzy i kompetencji w zakresie diagnozy logopedycznej w różnych okresach życia dziecka. Studenci poznają także aspekty pracy logopedy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej; [_K_1]
K_K05 [3/5]
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności pedagogiczne [_K_2]
K_K01 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk związanych z zaburzeniami mowy i języka; potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu logopedii w celu analizowania i interpretowania problemów logopedycznych; [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U06 [3/5] K_U07 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie; posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań naprawczych [_U_2]
K_U04 [3/5] K_U05 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, przewiduje skutki konkretnych działań terapeutycznych; ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania [_U_3]
K_U01 [2/5] K_U06 [2/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat źródeł zaburzeń mowy, wymowy i wad mowy u dzieci i młodzieży, terminologii używanej w przedmiocie. [_W_1]
K_W01 [4/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i wybranych metod stosowanych w terapii logopedycznej [_W_2]
K_W02 [3/5] K_W04 [3/5] K_W12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte
_K_2 _U_3 _W_1
prezentacja [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami mowy i języka u dzieci i u dorosłych, z przykładami wstępnej diagnozy zaburzenia, wyznaczeniem celów terapii logopedycznej
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
kolokwium
1
analiza literatury i dokumentacji logopedycznej; praca z tekstem
10 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń mowy i języka u dziecka i u dorosłych
14
zebranie i przygotowanie prezentacji w grupach; przygotowanie do dyskusji
25 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)