Terapia zaburzeń emocji i zachowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2019

Nazwa modułu: Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-4TZEZ
Kod programu: W6-S2PE19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin.
Wymagania wstępne:
Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_K_1]
KN_K03 [4/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1]
K_U02 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U03 [2/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii, pedagogiki i socjologii w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych wobec osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_2]
K_U10 [4/5] KNO_U03 [4/5] KN_U06 [3/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_U13 [4/5]
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym w zakresie terapii i zaburzeń emocji i zachowania, ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W05 [4/5] KNO_W01 [3/5] KNO_W02 [4/5] KN_W03 [3/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test pisemny [_w_1]
sprawdzający wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw terapii zaburzeń emocji i zachowania
_U_1 _W_1
projekt [_w_2]
zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych; metoda projektu;
15
analiza literatury dotycząca terapii zaburzeń emocji i zachowania grupowa praca nad projektem zajęć terapeutycznych wraz przedstawieniem
35 test pisemny [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)