Podstawy psychologii społecznej Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Podstawy psychologii społecznej
Kod modułu: PPW_PPS
Kod programu: W6-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma umożliwić studentom poznanie i swobodne posługiwanie się pojęciami oraz terminologią z obszaru psychologii społecznej; ma zapoznać studentów z wiodącymi badaniami i teoriami wyjaśniającymi mechanizmy funkcjonowania człowieka w otoczeniu społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem tych zagadnień, które odnoszą się bezpośrednio do praktyki edukacyjnej, wychowawczej i opiekuńczej; ma ukazać przydatność wiedzy z tego zakresu w różnych obszarach praktyki nauczycielskiej.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna podstawowe terminy, koncepcje teoretyczne oraz badania wyjaśniające funkcjonowanie człowieka w relacjach z innymi ludźmi i grupami społecznymi oraz wie, w jaki sposób powiązać je ze zjawiskami pojawiającymi się w praktyce pedagogicznej. [PPW_PPS_1]
K_W04 [3/5] K_W06 [5/5] K_W08 [4/5]
Student potrafi wykorzystać wiedzę z psychologii społecznej w pracy zespołowej (jako członek grupy, a także animator działań grupowych). [PPW_PPS_2]
K_U08 [4/5]
Student dostrzega wagę refleksji etycznej w obszarze psychologii społecznej, cechuje się otwartością poznawczą i tolerancją wobec różnorodności przy rozwiązywaniu problemów społecznych czy formułowaniu opinii na temat innych osób i grup (zwłaszcza mniejszościowych i odmiennych kulturowo). [PPW_PPS_3]
K_K01 [3/5] K_K05 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie jednostek w różnych środowiskach społecznych (wychowawczych i edukacyjnych). [PPW_PPS_N1]
K_W04 [2/5]
Student potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu psychologii społecznej do analizy i interpretacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz zachowań uczestników tych zdarzeń (uczniów, nauczycieli, rodziców). [PPW_PPS_N2]
K_U01 [3/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu psychologii społecznej, jest gotowy do jej pogłębiania i wykorzystywania, aby inspirować i wpierać uczniów, a także analizować własne działania i ich skutki [PPW_PPS_N3]
K_U03 [2/5] K_U11 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_PPS _w_1]
Weryfikacja wiedzy, umiejętności, kompetencji na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; Forma egzaminu wybierana przez osobę prowadzącą (np. pytania testowe lub problemowe)
PPW_PPS_1 PPW_PPS_N1 PPW_PPS_N2
Praca pisemna [PPW_PPS _w_2]
Weryfikacja umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą (np. praca wymagająca określonych umiejętności i kompetencji np. case study, projekt indywidualny/ grupowy, prezentacja z dyskusją)
PPW_PPS_2 PPW_PPS_3 PPW_PPS_N1 PPW_PPS_N3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PPS_fs_1]
Wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę
15 Kolokwium [PPW_PPS _w_1]
ćwiczenia [PPW_PPS_fs_2]
Analiza treści wskazanych materiałach źródłowych w oparciu o dyskusję, i pracę w grupach
15
Lektura wybranych tekstów, analiza studiów przypadków
15 Praca pisemna [PPW_PPS _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)