Współpraca nauczyciela ze środowiskiem Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Kod modułu: PPW_WN
Kod programu: W6-SMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W ramach zajęć student ma uporządkować wiedzę i ukształtować kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć w ramach współpracy z różnorodnymi środowiskami wychowawczymi oraz przygotowaniem placówki (przedszkola, szkoły) do potrzeb dziecka oraz czuwania nad procesem adaptacji dziecka.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. [PPW_ WN_ 1]
K_W04 [3/5]
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. [PPW_ WN_ 2]
K_W17 [4/5]
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [PPW_ WN_ 3]
K_U15 [3/5] K_U16 [3/5]
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. [PPW_ WN_ 4]
K_K01 [1/5]
posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [PPW_ WN_N1]
K_W02 [3/5]
posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych [PPW_ WN_N2]
K_W06 [3/5] K_W13 [3/5]
posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków [PPW_ WN_N3]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5]
posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej [PPW_ WN_N4]
K_K05 [3/5]
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PPW_ WN_N5]
K_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Referat [PPW_ WN_ w_ 1]
Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym
PPW_ WN_ 1 PPW_ WN_ 2 PPW_ WN_ 4 PPW_ WN_N1 PPW_ WN_N2 PPW_ WN_N3 PPW_ WN_N4 PPW_ WN_N5
Prezentacja [PPW_ WN_ w_ 2]
Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem lokalnym.
PPW_ WN_ 1 PPW_ WN_ 2 PPW_ WN_ 3 PPW_ WN_ 4 PPW_ WN_N1 PPW_ WN_N2 PPW_ WN_N3 PPW_ WN_N4 PPW_ WN_N5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_WN_ fs_ 1]
Dyskusja,metoda uczenia się we współpracy, prezentacja projektu
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą oraz przygotowuje prace zaliczeniowe.
15
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)