Koncepcje filozofii i etyki Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Koncepcje filozofii i etyki
Kod modułu: PPW_KFE
Kod programu: W6-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia modułu kształcenia: Współczesne koncepcję filozofii i etyki planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia. Moduł stanowi podstawę teoretyczną, wyposażającą studenta w umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów etycznych w oparciu o konstruktywną argumentację filozoficzną, etyczną. Realizowane treści modułu pozwolą na nabycie przez studentów wrażliwości niezbędnej do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów moralnych pojawiających się we współczesnych kontekstach nauk humanistycznych, społecznych.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wymienia i charakteryzuje najważniejsze współczesne koncepcje etyczne, ich założenia, metodologie, charakterystyczną terminologię, kluczowe problemy; prezentuje argumentacje formułowane na gruncie odmiennych stanowisk etycznych odnoszące się do najważniejszych problemów cywilizacyjnych i społecznych współczesnego świata. [PPW_KFE_1]
K_W01 [2/5]
Student poddaje krytycznej analizie społeczne zjawiska współczesnego świata, korzystając przy tym z pojęć i metod głównych nurtów współczesnej filozofii i etyki; ocenia analizowane zjawiska społeczne, stosując specjalistyczny aparat pojęciowo-metodologiczny, odnosząc w ten sposób badania teoretyczne do sfery praxis [PPW_KFE_2]
K_U01 [1/5]
Student potrafi w sposób krytyczny odnieść się do stawianych fundamentalnych tez, a także do poznanych koncepcji współczesnej filozofii i etyki , prezentować własne przemyślenia stosując poznane strategie argumentacyjne w praktyce. [PPW_KFE_3]
K_U18 [3/5]
Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odnosi je do koncepcji etycznych i filozoficznych; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [PPW_KFE_4]
K_K01 [3/5]
Student odnosi własne doświadczenia (życiowe i zawodowe) do szerokiego kontekstu problemów filozoficznych i etycznych; korzystając z wiedzy o sporach toczących się na gruncie współczesnej filozofii i etyki - analizuje i ocenia złożone zjawiska dzisiejszego świata życia człowieka. [PPW_KFE_5]
K_K01 [1/5]
Student zna klasyczne źródła współczesnej kultury i nauki; wskazuje na fundamentalne dla nich wartości i cele, odnosi je także do szerokiego kontekstu kulturowego; student używając specjalistycznej, filozoficznej terminologii, nazywa i wyjaśnia kluczowe symbole i sensy stanowiące istotne punkty odniesienia współczesnej antroposfery. [PPW_KFE_6]
K_K07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie z oceną [PPW_KFE_w_1]
Test wyboru. Student czyta zadane lektury
PPW_KFE_1 PPW_KFE_2 PPW_KFE_3 PPW_KFE_4 PPW_KFE_5 PPW_KFE_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_KFE_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
30 Zaliczenie z oceną [PPW_KFE_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)