Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Kod modułu: PPW_BIOM
Kod programu: W6-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Efekty przedmiotu będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Przedstawia medyczne uwarunkowania rozwoju człowieka, procesu wychowania i kształcenia [PPW_BIOM_1]
K_W01 [4/5] K_W02 [4/5]
Wykorzystując podstawową wiedzę z zakresu biologii rozwoju człowieka oraz zaburzeń tego rozwoju analizuje i interpretuje wybrane sytuacje edukacyjne, wychowawczo-opiekuńcze. [PPW_BIOM_2]
K_U01 [5/5] K_U09 [5/5] K_U14 [5/5]
Jest przekonany o potrzebie uwzględniania aspektów zdrowia i rozwoju w wybranych środowiskach, wykazuje aktywność i gotowość podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_BIOM_3]
K_K05 [3/5]
Posiada wiedzę na temat rozwoju biologicznego człowieka w cyklu życia i potrafi odnieść ją do działalności pedagogicznej [PPW_BIOM_4]
K_W02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PPW_BIOM_w_1]
TEST na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami.
PPW_BIOM_1 PPW_BIOM_2
Prezentacja multimedialna [PPW_BIOM_w_2]
Prezentacja multimedialna z zakresu środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy szkoły.
PPW_BIOM_2 PPW_BIOM_3 PPW_BIOM_4
Praca pisemna [PPW_BIOM_w _3]
Porównanie prawidłowego i zaburzonego rozwoju.
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_BIOM_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
15
Student przygotowuje się do napisania testu z zakresu rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu
30 Egzamin pisemny [PPW_BIOM_w_1]
ćwiczenia [PPW_BIOM_fs_2]
Student przygotowuje się do napisania testu z zakresu rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami.
30
Student wykonuje pracę prezentującą środowiskowe, biologiczne czynniki warunkujące rozwój oraz zdrowotne aspekty organizacji pracy szkoły.
45 Prezentacja multimedialna [PPW_BIOM_w_2] Praca pisemna [PPW_BIOM_w _3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)