Pedagogika porównawcza Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Pedagogika porównawcza
Kod modułu: PPW_PED_POR
Kod programu: W6-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia z zakresu: Pedagogiki porównawczej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania systemów edukacyjnych oraz ich współczesnymi przeobrażeniami.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada pogłębioną i usystematyzowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki; zna genezę koncepcje i głównych przedstawicieli pedagogiki komparatystycznej. [PPW_PED_POR _1]
K_W01 [3/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. [PPW_PED_POR _2]
K_W02 [3/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania oraz celów i zadań instytucji wchodzących w skład systemów oświaty w Polsce oraz w wybranych krajach świata. [PPW_PED_POR _3]
K_W05 [2/5]
Student kreatywnie, zgodnie współpracuje z członkami grupy, wyznacza cele działań optymalne dla grupy; student sprawnie i skutecznie komunikuje się z członkami swego zespołu (także drogą elektroniczną). [PPW_PED_POR _4]
K_U08 [3/5] K_U12 [3/5] K_U19 [3/5]
Student kształtuje postawę „pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; student potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej i europejskiej. [PPW_PED_POR _5]
K_K01 [4/5] K_K04 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia sie i nauczania w różnych krajach i systemach pedagogicznych. [PPW_PED_POR _N1]
K_W02 [3/5]
Student potrafi posługiwać się wiedzą z zakresu pedagogiki porównawczej w celu analizy i interpretacji sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizacji działań praktycznych. [PPW_PED_POR _N2]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [PPW_PED_POR _w_1]
Moduł Pedagogika porównawcza kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu.
PPW_PED_POR _1 PPW_PED_POR _2 PPW_PED_POR _3 PPW_PED_POR _4 PPW_PED_POR _5 PPW_PED_POR _N1
Zaliczenie pisemne - esej (lub test wiedzy) [PPW_PED_POR _w_2]
Studenci opracują zespołowo propozycję innowacji pedagogicznej dotyczącą modyfikacji organizacji i funkcjonowania wybranej sfery działalności edukacyjnej w naszym kraju, czerpiąc wzorce z obcych systemów edukacyjnych.
PPW_PED_POR _2 PPW_PED_POR _3 PPW_PED_POR _4 PPW_PED_POR _N1
Działalność praktyczna [PPW_PED_POR_w_3]
W komponencie modułu tj. Pedagogika porównawcza, studenci będą przygotowywać prezentacje multimedialne dot. wybranych systemów edukacyjnych krajów świata.
PPW_PED_POR _2 PPW_PED_POR _3 PPW_PED_POR _4 PPW_PED_POR _N1 PPW_PED_POR _N2
Wypowiedź ustna - dyskusja [PPW_PED_POR_w_4]
Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadań ćwiczeniowych- dyskusja, gra symulacyjna.
PPW_PED_POR _1 PPW_PED_POR _2 PPW_PED_POR _3 PPW_PED_POR _4 PPW_PED_POR _5 PPW_PED_POR _N2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PED_POR_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; Wykład problemowy, konwersatoryjny
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
15 zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [PPW_PED_POR _w_1] Zaliczenie pisemne - esej (lub test wiedzy) [PPW_PED_POR _w_2]
ćwiczenia [PPW_PED_POR_fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; prezentacja treści.
15
Studenci w zespołach opracowują prezentację multimedialną; Student konstruuje pracę pisemną (esej) lub/i przygotowuje się do testu wiedzy; Student bierze aktywny merytoryczny udział w zajęciach
15 Działalność praktyczna [PPW_PED_POR_w_3] Wypowiedź ustna - dyskusja [PPW_PED_POR_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)