Moduł do wyboru: Współpraca przedszkola i szkoły z rodziną dziecka Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Współpraca przedszkola i szkoły z rodziną dziecka
Kod modułu: PPW_WR
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.Warsztaty dla rodziców – skuteczne wychowanie; Festyny rodzinne w przedszkolu i szkole. W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy placówki oświatowej ze środowiskiem rodzinnym dziecka. Student będzie potrafił zaplanować przebieg zajęć i spotkań z rodzicami z wykorzystaniem odpowiednich metod i form (bezpośrednie i elektroniczne).
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. [PPW_ WR_ 1]
K_W02 [3/5] K_W06 [3/5] K_W17 [3/5]
Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. [PPW_ WR_ 2]
K_W04 [4/5] K_W17 [4/5]
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [PPW_ WR_ 3]
K_U12 [3/5] K_U14 [3/5] K_U15 [3/5]
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. [PPW_ WR_ 4]
K_U10 [3/5] K_U12 [3/5] K_U14 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_ WR_ 5]
K_K04 [3/5] K_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Referat [PPW_ WR _w_ 1]
Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym dziecka.
PPW_ WR_ 1 PPW_ WR_ 2
Prezentacja [PPW_WR _w_ 2]
Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym.
PPW_ WR_ 3 PPW_ WR_ 4 PPW_ WR_ 5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_ WR _fns_ 1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie referatu
20 Referat [PPW_ WR _w_ 1]
ćwiczenia [PPW_ WR _fns_ 2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prezentacji
50 Prezentacja [PPW_WR _w_ 2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)