Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu
Kod modułu: PPW_NTWEIW
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł obejmuje wykłady (zakończone zaliczeniem z oceną) oraz ćwiczenia/laboratoria (zakończone zaliczeniem z oceną). Wiedza teoretyczna prezentowana w ramach wykładu powinna być wykorzystana i zastosowana w zajęciach ćwiczeniowych oraz w pracy własnej studentów. Moduł skoncentrowany jest na problematyce nowych technologii, innowacyjnych narzędzi, elementów m-learningu, idei BYOD - ich istoty, sposobu działania oraz możliwości wykorzystania w pracy pedagogicznej w środowisku szkolnym, w szczególności w nauczaniu, wychowaniu, rozwijaniu zainteresowań, ale również współpracy ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym szkoły. Student po zaliczeniu modułu powinien posiadać świadomość konieczności ciągłego samodoskonalenia i poszukiwań w dziedzinie innowacji i nowych technologii w kontekście swojej pracy zawodowej. Treści modułu odwołują się do elementów i trendów nowoczesnej edukacji, które przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej może wykorzystać do podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwijania zainteresowań w ramach samokształcenia.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz mediów w pracy nauczyciela; wiedza ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o istocie, możliwościach i procedurach wykorzystywania nowych technologii i trendów do wspomagania rozwoju i nauczania. [PPW_NTWEIW_1]
K_W02 [3/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł medialnych (w szczególności OZE) i nowoczesnych technologii. [PPW_NTWEIW_2]
K_U05 [5/5]
Potrafi pracować w zespole i wykazuje umiejętności organizacyjne podczas projektowania i realizacji projektu związanego z aplikacjami mobilnymi i sprzętem technologicznym. [PPW_NTWEIW_3]
K_U08 [3/5] K_U19 [3/5]
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania w pracy z dzieckiem z wykorzystaniem technologii i narzędzi. [PPW_NTWEIW_4]
K_U02 [3/5] K_U04 [3/5] K_U05 [3/5]
Posiada wiedzę w jaki sposób wykorzystać różnorodne materiały i narzędzia multimedialne do wspomagania realizacji wybranych celów dydaktycznych i wychowawczych. [PPW_NTWEIW_N1]
K_W02 [2/5]
Posiada podstawową wiedzę jakie trendy i technologie używane są w pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. [PPW_NTWEIW_N2]
K_W03 [3/5] K_W13 [3/5]
Posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju w tym wykorzystania nowych technologii, aplikacji, urządzeń mobilnych i trendów w e-learningu do samokształcenia, poszerzania własnych kompetencji i rozwijania zainteresowań. [PPW_NTWEIW_N3]
K_W12 [5/5]
Potrafi wskazać źródła i zastosować nowoczesne technologie pozwalające na poszerzanie wiedzy własnej i pogłębianie umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną. Angażuje się we współpracę w działaniach zespołowych i wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań związanych z koniecznością ciągłego doskonalenia się i poszukiwań naukowych związanych z ciągle pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami możliwymi do wykorzystania w pracy zawodowej nauczyciela. [PPW_NTWEIW_N4]
K_W12 [5/5]
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania i nowoczesne technologie w pracy z dzieckiem. [PPW_NTWEIW_N5]
K_U02 [3/5] K_U04 [3/5] K_U05 [3/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizacji zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela w zakresie nowych technologii. [PPW_NTWEIW_N6]
K_K04 [2/5]
Posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej [PPW_NTWEIW_N7]
K_U05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1]
Indywidualny sprawdzian wiadomości obejmujący zagadnienia związane z istotą, rodzajami i wykorzystaniem nowych technologii w edukacji i wychowaniu przedstawionych podczas wykładu.
PPW_NTWEIW_1 PPW_NTWEIW_N1 PPW_NTWEIW_N2 PPW_NTWEIW_N4
projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2]
Zespołowa praca projektowa oparta o wybrane nowe technologie, multimedia i elementy m-learningu, której celem jest sprawdzenie, w jaki sposób student opanował umiejętność wykorzystania innowacyjnych metod i form oraz gotowość do współpracy w grupie, a także implementacji idei BYOD.
PPW_NTWEIW_2 PPW_NTWEIW_3 PPW_NTWEIW_4 PPW_NTWEIW_N3 PPW_NTWEIW_N5 PPW_NTWEIW_N6 PPW_NTWEIW_N7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_NTWEIW _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do sprawdzianu/testu pisemnego.
20 sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1]
laboratorium [PPW_NTWEIW _fns_2]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie projektu
50 projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)