Pedagogika społeczna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Pedagogika społeczna
Kod modułu: PPW_PED_SPOŁ
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zakładane efekty przedmiotu planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia zajęć ćwiczeniowych. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki społecznej ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów społecznych. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach społecznych, wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student podaje definicje podstawowych terminów dla pedagogiki społecznej. [PPW_PED_SPOŁ_1]
K_W03 [2/5]
Student określa przedmiot i zakres pedagogiki społecznej oraz wskazuje na ich relacje z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_PED_SPOŁ_2]
K_W19 [1/5]
Student prezentuje elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. [PPW_PED_SPOŁ_3]
K_W04 [3/5]
Student wyodrębnia podstawowe środowiska wychowawcze; wskazuje na ich specyfikę i procesy w nich zachodzące. [PPW_PED_SPOŁ_4]
K_W05 [3/5]
Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki społecznej oraz powiązanych z nią dyscyplin do analizy występujących zjawisk społecznych oraz adekwatnie do potrzeb zastosuje ją w praktyce. [PPW_PED_SPOŁ_5]
K_U01 [3/5] K_U09 [3/5] K_U14 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących. [PPW_PED_SPOŁ_N1]
K_W06 [3/5] K_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_PED_SPOŁ_w_1]
Przedmiot: Pedagogika społeczna kończy się kolokwium pisemnym; Kolokwium obejmuje znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia założonych efektów kształcenia.
PPW_PED_SPOŁ_1 PPW_PED_SPOŁ_2 PPW_PED_SPOŁ_3 PPW_PED_SPOŁ_4 PPW_PED_SPOŁ_5 PPW_PED_SPOŁ_N1
Praca pisemna [PPW_PED_SPOŁ_w_2]
Indywidualną praca pisemna, dotycząca analizy występujących zjawisk społecznych.
PPW_PED_SPOŁ_5
Ocena aktywności w dyskusji grupowej [PPW_PED_SPOŁ_w_3]
W trakcie ćwiczeń możliwe jest prowadzenie dyskusji w grupie. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście.
PPW_PED_SPOŁ_3 PPW_PED_SPOŁ_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PED_SPOŁ_fns_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych.
10
Student przygotowuje się do kolokwium.
20 Kolokwium [PPW_PED_SPOŁ_w_1]
ćwiczenia [PPW_PED_SPOŁ_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy.
10
Student pisze pracę dotyczącą występowania zjawisk społecznych.
20 Praca pisemna [PPW_PED_SPOŁ_w_2] Ocena aktywności w dyskusji grupowej [PPW_PED_SPOŁ_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)