Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela
Kod modułu: PPW_INN
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Doświadczenia i eksperymenty we wprowadzaniu informacji o świecie przyrody- Program autorski. W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie innowacyjnych metod i form pracy z dzieckiem. Student ma poznać wybrane innowacje pedagogiczne i sposób planowania, wdrażania i ewaluacji wybranego programu autorskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III.
Wymagania wstępne:
Podstawowa, ogólna wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [PPW_INN_1]
K_W02 [4/5]
ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych [PPW_ INN_2]
K_W05 [4/5]
potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [PPW_ INN_3]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5] K_U03 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [PPW_ INN_4]
K_K08 [4/5]
posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych [PPW_ INN _N1]
wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PPW_ INN _N2]
K_U04 [4/5] K_U05 [4/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi [PPW_ INN _N3]
K_U01 [4/5] K_U04 [4/5] K_U10 [4/5]
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PPW_ INN _N4]
K_K04 [4/5] K_K07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [PPW_INN_w_1]
Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce ćwiczeń
PPW_ INN_3 PPW_ INN _N1 PPW_ INN _N3
Prezentacja multimedialnego referatu [PPW_INN_w_2]
Przedstawienie referatu w postaci elektronicznej –związanego z treściami realizowanymi podczas ćwiczeń
PPW_ INN_4 PPW_ INN _N2 PPW_ INN _N4
Kolokwium [PPW_INN_w_3]
Kolokwium obejmuje zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń
PPW_INN_1 PPW_ INN_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_INN _fns_1]
Metoda uczenia się we współpracy, Dyskusja, Metoda działań praktycznych, Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz felietonu filmowego
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do pracy zaliczeniowej - opracowania multimedialnego referatu
80 Zaliczenie [PPW_INN_w_1] Prezentacja multimedialnego referatu [PPW_INN_w_2] Kolokwium [PPW_INN_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)