Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka
Kod modułu: PPW_ZAB_ROZ_MOW
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań związanych z rozwojem aktywności werbalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną stymulację aktywności i sprawności językowej na poziomie przedszkola i klas I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, a szczególnie z zakresie projektowania zabaw językowych dziecka [PPW_ZAB_ROZ_MOW_1]
K_W17 [4/5]
Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji językowej dziecka dla projektowania, analizy i stymulowania aktywności językowej dziecka w sytuacjach życia codziennego i sytuacjach edukacyjnych. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_2]
K_U02 [4/5] K_U03 [4/5]
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach życia codziennego i sytuacjach edukacyjnych. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_3]
K_U10 [3/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i aktywność językową, a także inspirować do działań na rzecz rozwoju językowego przez całe życie. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_4]
K_U09 [3/5]
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej, umiejętności językowych i metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_5]
K_K01 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń w aspekcie stymulacji aktywności werbalnej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N1]
K_W18 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących metod rozwoju aktywności językowej dziecka oraz różnorodnych uwarunkowań procesu nabywania i rozwoju mowy dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N2]
K_W02 [4/5]
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji polonistycznej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych, służących nabywaniu i doskonaleniu aktywności werbalnej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N3]
K_U01 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z aktywnością werbalną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N4]
K_U01 [3/5]
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań metodycznych z zakresu aktywności językowej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N5]
K_U04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Warsztaty [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_1]
Sprawdzenie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenia działań mających na celu stymulację aktywności werbalnej dzieci najmłodszych.
PPW_ZAB_ROZ_MOW_1 PPW_ZAB_ROZ_MOW_2 PPW_ZAB_ROZ_MOW_3 PPW_ZAB_ROZ_MOW_4 PPW_ZAB_ROZ_MOW_5 PPW_ZAB_ROZ_MOW_N1 PPW_ZAB_ROZ_MOW_N2 PPW_ZAB_ROZ_MOW_N3
Dyskusja [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_2]
Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych
PPW_ZAB_ROZ_MOW_N4 PPW_ZAB_ROZ_MOW_N5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_ZAB_ROZ_MOW_fns1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
10
Przygotowanie warsztatu
20 Warsztaty [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_1] Dyskusja [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)