Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna
Kod modułu: PPW_ED_ZDR
Kod programu: W6-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Profilaktyka uzależnień; Racjonalne odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym, poprzez rozwinięcie umiejętności identyfikowania problemów zdrowotnych oraz projektowania odpowiednich działań edukacyjnych, szczególnie w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wyjaśnia podstawowe terminy stosowane w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, wskazuje jej źródła oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_ED_ZDR_1]
K_W01 [2/5] K_W02 [2/5]
Student uzasadnia rolę promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_2]
K_W02 [1/5] K_W03 [1/5]
Student wykorzystując wiedzę teoretyczną potrafi identyfikować problemy zdrowotne oraz projektować działania edukacyjne. [PPW_ED_ZDR_3]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5]
Student jest przekonany o potrzebie podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym. [PPW_ED_ZDR_4]
K_K08 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia i uwarunkowań zdrowotnych tego rozwoju. [PPW_ED_ZDR_N1]
K_W02 [3/5]
Student posiada podstawową wiedzę na temat metodyki edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. [PPW_ED_ZDR_N2]
K_W10 [1/5]
Student potrafi samodzielnie pogłębiać wiedzę na temat roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_N3]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] K_U17 [3/5]
Student potrafi dobierać, wykorzystywać i ocenić dostępne materiały dydaktyczne możliwe do wykorzystania w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [PPW_ED_ZDR_N4]
K_U04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1]
Kolokwium pisemne z zakresu terminologii stosowanej w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, podstaw metodologicznych edukacji zdrowotnej, jako nauki oraz roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka.
PPW_ED_ZDR_1 PPW_ED_ZDR_2 PPW_ED_ZDR_4 PPW_ED_ZDR_N1 PPW_ED_ZDR_N2
Poster [PPW_ED_ZDR_w_2]
Poster na temat określonych problemów zdrowotnych i sposobów ich rozwiązywania.
PPW_ED_ZDR_3 PPW_ED_ZDR_4 PPW_ED_ZDR_N3
Warsztat [PPW_ED_ZDR_w_3]
Warsztat dotyczący jednego z obszarów edukacji zdrowotnej.
PPW_ED_ZDR_3 PPW_ED_ZDR_4 PPW_ED_ZDR_N4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_ED_ZDR_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja.
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i na tej podstawie przygotowuje się do kolokwium oraz opracowuje poster.
35 Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] Poster [PPW_ED_ZDR_w_2] Warsztat [PPW_ED_ZDR_w_3]
ćwiczenia [PPW_ED_ZDR_fns_2]
Praktyczna realizacja treści ćwiczeń
10
(brak informacji)
35
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)