Proseminarium
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019
| Nazwa modułu: | Proseminarium |
|---|---|
| Kod modułu: | PPW_PROSEM |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Zapoznanie się studentów z podstawowymi założeniami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych zgodnie z wymogami metodologicznymi i etycznymi;
Poznanie cech charakterystycznych metod i technik badawczych i ich doboru do założonego problemu badawczego, ustalenie sposobu zbierania danych empirycznych (rodzaju przeprowadzonych badań) w zależności od postawionego problemu;Próba konstrukcji narzędzi badawczych w zależności od specyfiki badań i postawionego problemu badawczego |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student jest zorientowany w podstawowych paradygmatach nauk pedagogicznych, zna podstawowe teorie opisujące przebieg zjawiska czy procesu, wie, jakie są etapy postępowania badawczego, potrafi rozróżnić najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych, zna zasady konstrukcji narzędzi badawczych, konstruowania narracji w opisie wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań. [PPW_PROSEM_1] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi wskazać przedmiot i cel badań, ustala sposób jego weryfikacji w trakcie badań [PPW_PROSEM_2] |
K_U18 [4/5] |
Student potrafi zaprojektować przebieg badań, określić sposoby zebrania danych, opracować przykładowe narzędzia badawcze do postawionego problemu badawczego,potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki. [PPW_PROSEM_3] |
K_U18 [3/5] |
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się pisemnie i dyskutować o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym, korzystając z dobrze rozumianych pojęć teoretycznych i teorii, korzystając z dorobku różnych subdyscyplin pedagogicznych oraz innych dyscyplin naukowych. [PPW_PROSEM_4] |
K_U15 [3/5] |
Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru prowadzonych badań pedagogicznych [PPW_PROSEM_5] |
K_K01 [3/5] |
Student posiada przekonanie o celowości podejmowania badań nie tylko na potrzeby pracy dyplomowej, ale także na potrzeby późniejszej pracy zawodowej; jest aktywny, rozwija swe zainteresowania [PPW_PROSEM_6] |
K_K01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] | Moduł Proseminarium zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym
na podstawie przedstawionej indywidualnej pracy pisemnej studenta
prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia
badawcze. |
PPW_PROSEM_1 |
| wypowiedź ustna [PPW_PROSEM_w 2] | W module proseminaryjnym dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne
wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o
badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym. |
PPW_PROSEM_4 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [PPW_PROSEM_ fns _1] | dyskusja konferencyjna realizowana z grupą; |
20 | Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze. Student przygotowuje się do dyskusji realizowanej w grupie seminaryjnej. |
70 |
praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||