Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: | Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 |
---|---|
Module code: | PS_PP_TW1 |
Programme code: | W3-SMPC19.2019 |
Semester: | summer semester 2022/2023 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu:
- osobowości pedagoga specjalnego
- zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego
- funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy
- kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat miejsca pedagogiki, pedagogiki specjalnej w systemie nauk i jej metodologicznych oraz przedmiotowych powiązań; ma wiedzę z zakresu oddziaływań pedagogicznych jako zbioru praktyk społecznych, która spełnia funkcję stymulującą, rozwijającą, regulującą, korekcyjną i terapeutyczną oraz integracyjną w kontekście osób niepełnosprawnych [PS_PP_TW1_1] |
K_W03 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_2] |
K_W07 [5/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [PS_PP_TW1_3] |
K_U09 [4/5] |
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [PS_PP_TW1_4] |
K_U04 [5/5] |
Student jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej i gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego, posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [PS_PP_TW1_5] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_6] |
K_K04 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury |
PS_PP_TW1_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_PP_TW1_ fs_2] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
15 | Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego” |
45 |
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |