Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1 Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1
Kod modułu: PS_NI_MUZ
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu potrafi stworzyć tygodniowe, miesięczne plany pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student potrafi przygotować pomoc dydaktyczną, jako przydatnego środka dydaktycznego.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, integracji, włączania, wychowania, nauczania i uczenia się uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym [PS_NI_MUZ_1]
K_W01 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym w systemie separacyjnym, integracyjnym i włączającym, w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć. [PS_NI_MUZ_2]
K_W10 [5/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz analizowania motywów i wzorów ich zachowań [PS_NI_MUZ_3]
K_U04 [5/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego. [PS_NI_MUZ_4]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu
PS_NI_MUZ_1 PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_w_2]
Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć dla uczniów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym przygotowanego w oparciu podstawę programową
PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3 PS_NI_MUZ_4
Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_w_3]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli
PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3 PS_NI_MUZ_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_NI_MUZ_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja)
15
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
45
ćwiczenia [PS_NI_MUZ_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych.
60
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)