Wprowadzenie do pedagogiki Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Wprowadzenie do pedagogiki
Kod modułu: PS_PP_WP
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem moduł Wprowadzenie do pedagogiki jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat pedagogiki jako nauki społecznej i humanistycznej oraz jej miejsca wśród innych dyscyplin naukowych. Student zostanie wprowadzony w podstawowe terminy pedagogiczne. Treści modułu dotyczyć będą również źródeł pedagogiki jako nauki oraz jej głównych doktryn. Zostanie ukazana istoty budowania teorii pedagogicznych. Dodatkowym celem modułu będzie pomoc w identyfikacji studenta z zawodem pedagoga oraz jego wdrożenie do samokształcenia. Efekty kształcenia modułu będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia, a także pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów wychowania [PS_PP_WP_1]
K_W01 [5/5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej obejmującą terminologię i teorie [PS_PP_WP_2]
K_W02 [3/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki ogólnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych [PS_PP_WP_3]
K_U01 [4/5]
Student potrafi wykorzystywać na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji i wychowania [PS_PP_WP_4]
K_U06 [3/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym [PS_PP_WP_5]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PS_PP_WP _w_1]
Przedmiot: Wprowadzenie do pedagogiki kończy się egzaminem ustnym lub pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego przedmiotu.
PS_PP_WP_1 PS_PP_WP_2 PS_PP_WP_3
Kolokwium pisemne [PS_PP_WP_w_2]
W ramach ćwiczeń przewidziane jest kolokwium z zakresu podstawowych pojęć pedagogicznych, kontekstów pedagogiki, jako nauki.
PS_PP_WP_1 PS_PP_WP_3 PS_PP_WP_4 PS_PP_WP_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_PP_WP_fs_1]
Metoda asymilacji wiedzy (wykład z prezentacją multimedialną)
15
Student przygotowuje się do egzaminu.
45 Egzamin [PS_PP_WP _w_1]
ćwiczenia [PS_PP_WP_fs_2]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków, burza mózgów); metody praktyczne (metody ćwiczebne)
15
Student przygotowuje się do zaliczenia pisemnego.
15 Kolokwium pisemne [PS_PP_WP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)