Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu
Kod modułu: PS_ASD_M
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: rozwój i zagrożenia rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; profilaktyka a powstawanie patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności; znajomość i krytyczna postawa wobec terminologii i teorii medycznych, kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej; interpretacja zjawisk społecznych ukazująca ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innymi naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju człowieka
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń́ i niepełnosprawności [PS_ASD_M _1]
K_W02 [4/5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej, oraz pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat spektrum autyzmu, obejmującą terminologię i teorie [PS_ASD_M _2]
K_U03 [3/5]
Student potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i nauk medycznych [PS_ASD_M _3]
K_U02 [3/5]
Student potrafi analizować własne działania diagnostyczne, terapeutyczne, wychowawcze, opiekuńcze wobec osób ze spektrum autyzmu i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [PS_ASD_M _4]
K_U10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny lub ustny [PS_ASD_M _w_1]
Egzamin pisemny lub ustny obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu
PS_ASD_M _1 PS_ASD_M _2 PS_ASD_M _3
Prezentacja/opis monograficzny [PS_ASD_M_w_2]
Opracowanie prezentacji/opisu monograficznego uwzględniającego medyczne aspekty spektrum autyzmu
PS_ASD_M _1 PS_ASD_M _2 PS_ASD_M _3 PS_ASD_M _4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_M _fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych)
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia egzaminu
30 Egzamin pisemny lub ustny [PS_ASD_M _w_1]
ćwiczenia [PS_ASD_M _fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, opis), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, metoda przypadków)
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia, przygotowanie prezentacji/opisu monograficznego uwzględniającego medyczne aspekty spektrum autyzmu
45 Prezentacja/opis monograficzny [PS_ASD_M_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)