Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Kod modułu: PS_ASD_WWR
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem realizacji modułu jest, zapoznanie studenta z organizacyjno-prawnymi regulacjami wczesnego wspomagania rozwoju, nabycia umiejętności tworzenia i wykonania diagnozy funkcjonalnej oraz realizacji metod pracy dziecka ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat psychospołecznego funkcjonowania oraz specjalnych potrzeb dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka [PS_ASD_WWR_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat formalnej organizacji oraz metod wczesnego wspomagania rozwoju dziecka [PS_ASD_WWR_2]
K_W10 [3/5]
Student potrafi samodzielnie zaplanować i zorganizować pracę we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka oraz sprawdzić jej efekty, uwzględniając indywidualne możliwości rozwojowe dzieci objętych wczesnym wspomaganiem [PS_ASD_WWR_3]
K_U05 [4/5]
Student planując, realizując indywidualne lub zbiorowe zadania związane z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, uwzględnia etyczny wymiar podejmowanych działań, stosowanych środków, poszukuje optymalnych rozwiązań oraz dokonuje ich ewaluacji. [PS_ASD_WWR_4]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_w_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_ASD_WWR_1 PS_ASD_WWR_2 PS_ASD_WWR_3
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_w_2]
Opracowanie diagnozy funkcjonalnej oraz IPWWR z uwzględnieniem doboru metod dla dzieci ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_WWR_1 PS_ASD_WWR_2 PS_ASD_WWR_3 PS_ASD_WWR_4
Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów ze spektrum autyzmu, jak i nauczycieli.
PS_ASD_WWR_2 PS_ASD_WWR_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_WWR _fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja).
15
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
75 Egzamin pisemny [PS_ASD_WWR_w_1]
ćwiczenia [PS_ASD_WWR _fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
15
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych
15 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_WWR_w_2] Wytwory studentów [PS_ASD_WWR_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)