Rewalidacja indywidualna Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Rewalidacja indywidualna
Kod modułu: PS_W_RI
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy rewalidacyjnej z osobami z niepełnosprawnością. Wiodącymi zagadnieniami są: podstawy teoretyczne oddziaływań rewalidacyjnych, podstawy prawne organizacji zajęć rewalidacyjnych ,organizacja procesu rewalidacji ze szczególnym uwzględnieniem możliwości indywidualnych uczestników zajęć, projektowanie scenariusza zajęć rewalidacyjnych, kwerenda literatury przedmiotu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [PS_W_ RI_1]
K_W05 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki zajęć rewalidacji indywidualnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi , w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami [PS_W_ RI_2]
K_W10 [5/5]
Student potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań diagnostycznych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, posiada umiejętność współpracy z innymi nauczycielami, terapeutami, pedagogami i rodzinami osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi [PS_W_RI_3]
K_K07 [4/5]
Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań rewalidacyjnych [PS_W_RI_4]
K_K01 [5/5] K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PS_W_RI_w_1]
Kolokwium pisemne obejmujące znaczną część materiału zmierzające do osiągnięcia efektów kształcenia w zakresie modułu
PS_W_ RI_1 PS_W_ RI_2 PS_W_RI_3 PS_W_RI_4
Zaliczenie pisemne [PS_W_RI_w_2]
Opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
PS_W_ RI_1 PS_W_ RI_2 PS_W_RI_3 PS_W_RI_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_W_RI_fs_1]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy ,metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów/ giełda pomysłów, mikronauczanie, Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody działań wytwórczych
15
Kwerenda źródłowa literatury przedmiotu, przygotowywanie określonych zagadnień teoretycznych i praktycznych na zajęcia. Opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
45 Kolokwium [PS_W_RI_w_1] Zaliczenie pisemne [PS_W_RI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)