Wychowanie fizyczne Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Wychowanie fizyczne
Kod modułu: PS_WP_WF
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 0
Opis:
Uczelniana kultura fizyczna winna być integralną i komplementarną częścią ogólnoedukacyjnego programu szkoły wyższej. Na kulturę fizyczna składają się: wychowanie fizyczne, rekreacja, sport i turystyka. Jest jedynym obszarem stwarzającym możliwość realizacji wartości odnoszących się do ciała i zdrowia oraz stanowi przeciwwagę w stosunku do obciążenia młodzieży akademickiej pracą umysłową. Powinna uwzględniać zmieniającą się rzeczywistość i w znacznym stopniu uczestniczyć w procesie przygotowania studenta do dorosłego życia zawodowego oraz w rodzinie i społeczeństwie. Celem zajęć w tym module jest nauczenie elementów technicznych w wybranej dyscyplinie sportowej. Utrwalenie umiejętności nabytych na poprzednim etapie nauczania. Wyposażenie w niezbędny zasób wiedzy o kulturze fizycznej. Poznanie historii oraz przepisów. Zapoznanie z organizacją zawodów oraz imprez rekreacyjnych i turystycznych. Wyrobienie poczucia własnej wartości. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych. Współpraca w grupie oraz dyscyplina. Pokazać wpływ aktywności ruchowej na organizm człowieka, jego zdrowie i higienę (praca – wypoczynek).
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, integracji, włączania, wychowania, nauczania i uczenia się w zakresie wychowania fizycznego. [PS_WP_WF_1]
K_W01 [2/5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej, oraz pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat jej różnych subdyscyplin, obejmującą terminologię i teorie dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie wychowania fizycznego [PS_WP_WF_2]
K_W04 [4/5] K_W05 [2/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzin w zakresie wychowania fizycznego. [PS_WP_WF_3]
K_U01 [3/5]
Student jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej i gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne w zakresie wychowania fizycznego. [PS_WP_WF_4]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin praktyczny [PS_WP_WF _w_1]
Ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności w zajęciach oraz umiejętności w zakresie wybranych dyscyplin sportowych.
PS_WP_WF_1 PS_WP_WF_2 PS_WP_WF_3 PS_WP_WF_4
Egzamin praktyczny [PS_WP_WF _w_2]
Sprawdzenie wiadomości dot. danej dyscypliny sportu podczas sędziowania i/lub prowadzenia dokumentacji (protokołów) meczy.
PS_WP_WF_1 PS_WP_WF_2 PS_WP_WF_3 PS_WP_WF_4
Mikrolekcja [PS_WP_WF _w_3]
Ocena wiedzy i praktycznego jej zastosowania w trakcie przeprowadzenia przez studenta fragmentu zajęć.
PS_WP_WF_1 PS_WP_WF_2 PS_WP_WF_3 PS_WP_WF_4
Rozmowa kontrolna [PS_WP_WF _w_4]
Ustny sprawdzian wiadomości dotyczących zagadnień kultury fizycznej oraz istoty wychowania fizycznego w trakcie zajęć.
PS_WP_WF_1 PS_WP_WF_2 PS_WP_WF_3 PS_WP_WF_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_WP_WF_fs_1]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: 1. Oglądowe (pokaz, obserwacja) 2. Słowne (opis, objaśnienie, wyjaśnienie) 3. Praktycznego działania: - syntetyczna - nauczanie całego ruchu, - analityczna - rozbicie ćwiczenia na fragmenty, - kompleksowa - dzielenie całości na fragmenty i po ich opanowaniu łączenie w całość.
30
-
Egzamin praktyczny [PS_WP_WF _w_1] Egzamin praktyczny [PS_WP_WF _w_2] Mikrolekcja [PS_WP_WF _w_3] Rozmowa kontrolna [PS_WP_WF _w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)