Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka |
---|---|
Module code: | PS_NI_WWR |
Programme code: | W3-SMPC19.2019 |
Semester: | winter semester 2022/2023 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł przygotowuje studenta do zrozumienia zagadnień związanych z:
-Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością w Polsce i na świecie – podstawowe teorie
- Funkcjonowaniem rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym od momentu stwierdzenia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki szkolnej)
- Procesem uczenia się i nauczania dziecka niepełnosprawnego w wieku od 0 do 6 roku życia
- Modyfikacją metod pracy z małym dzieckiem niepełnosprawnym z wykorzystaniem potencjału rodziny
- Wsparciem instytucjonalnym i poza instytucjonalnym w procesie wczesnego wspomagania.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania rodziny z małym dzieckiem niepełnosprawnym oraz zachodzących w niej relacjach społecznych, prawidłowo wskazuje odpowiedni dla danej rodziny, systemy wsparcia instytucjonalnego i poza instytucjonalnego [PS_NI_WWR_1] |
K_W10 [2/5] |
Student zna teorie na temat wychowania i uczenia się dziecka w wieku od 0 do 6 roku życia o niezaburzonym i zaburzonym rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem działań profilaktycznych i rewalidacyjnych [PS_NI_WWR_2] |
K_W02 [4/5] |
Student ma praktyczne umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z rodziną z małym dzieckiem niepełnosprawnym lub zagrożonym niepełnosprawnością z wykorzystaniem indywidualnych zasobów rodziny [PS_NI_WWR_3] |
K_U05 [4/5] |
Student potrafi wyznaczyć wspólnie wraz z rodzicami dziecka niepełnosprawnego cele oddziaływań rewalidacyjnych oraz drogi wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego, wykorzystując umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej [PS_NI_WWR_4] |
K_U09 [4/5] |
Student w kontaktach z rodzinami dzieci niepełnosprawnych i w zespołach interdyscyplinarnych charakteryzuje się twórczą i poszukującą nowych metod postawą [PS_NI_WWR_5] |
K_U17 [4/5] |
Student w kontaktach interpersonalnych wykazuje się postawą szacunku i zrozumienia dla osób znajdujących się trudnej sytuacji [PS_NI_WWR_6] |
K_K05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_NI_WWR_w_1] | Sprawdzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw wczesnego wspomagania oraz teorii wychowania, uczenia i uczenia się małego dziecka niepełnosprawnego oraz zaburzeń funkcjonowania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym |
PS_NI_WWR_1 |
Projekt [PS_NI_WWR_w_2] | Diagnoza środowiska rodzinnego wraz z propozycją działań pomocowych skierowanych w stosunku do małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością i jego rodziny. |
PS_NI_WWR_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_NI_WWR_fs_1] | Wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
15 | Analiza literatury, rozporządzeń MEN dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
45 |
Egzamin pisemny [PS_NI_WWR_w_1] |
practical classes [PS_NI_WWR_fs_2] | Wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych;metoda projektu wraz z analizą diagnozy rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym. |
30 | Analiza literatury; wykonanie projektu - diagnoza rodziny, która uczestniczy w procesie wczesnego wspomagania wraz z instruktażem dla rodziców; |
30 |
Projekt [PS_NI_WWR_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |