Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 2 Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 2
Kod modułu: PS_PP_TW2
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł przygotowuje studenta do: - wyposażenia studenta do podstawowych umiejętności terapeutycznych - rozróżniania relacji terapeutycznych - wykorzystywania w pracy z osobami niepełnosprawnymi kreatywności i twórczości własnej - refleksyjności na temat zawodu pedagoga specjalnego w kontekście możliwości i ograniczeń
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat miejsca pedagogiki, pedagogiki specjalnej w systemie nauk i jej metodologicznych oraz przedmiotowych powiązań; ma wiedzę z zakresu oddziaływań pedagogicznych jako zbioru praktyk społecznych, która spełnia funkcję stymulującą, rozwijającą, regulującą, korekcyjną i terapeutyczną oraz integracyjną w kontekście osób niepełnosprawnych. [PS_PP_TW2_1]
K_W03 [3/5]
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [PS_PP_TW2_2]
K_W07 [5/5]
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania. [PS_PP_TW2_3]
K_U09 [4/5] K_U10 [5/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań. [PS_PP_TW2_4]
K_U04 [4/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego. [PS_PP_TW2_5]
K_K04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt [PS_PP_TW2_w_1]
Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury.
PS_PP_TW2_1 PS_PP_TW2_2 PS_PP_TW2_3 PS_PP_TW2_4 PS_PP_TW2_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_PP_TW2_fs_1]
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
15
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”.
45 Projekt [PS_PP_TW2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)