Terapia w pedagogice specjalnej Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: Terapia w pedagogice specjalnej
Kod modułu: PS_K_TP
Kod programu: W3-SMPC19.2019
Semestr: semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Zasadniczym celem modułu jest ukazanie studentowi znaczenia terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania różnych jej form w pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat terapii pedagogicznej, obejmującą terminologię i teorie [PS_K_TP _1]
K_W03 [4/5]
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji terapii pedagogicznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tego procesu [PS_K_TP _2]
K_W05 [4/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzin [PS_K_TP _3]
K_U01 [3/5]
Student potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne zdolności organizacyjne pozwalające na realizację zadań terapeutycznych, posiada umiejętność współpracy z innymi nauczycielami, terapeutami, pedagogami i rodzinami osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi [PS_K_TP _4]
K_U09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PS_K_TP w_1]
Egzamin o charakterze pisemnym, obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_K_TP _1 PS_K_TP _2
Zaliczenie pisemne [PS_K_TP w_2]
Kolokwium pisemne z zakresu treści omawianych podczas ćwiczeń.
PS_K_TP _3
Projekt grupowy [PS_K_TP w_3]
Zespołowe przygotowanie i zaprezentowanie wybranej metody terapeutycznej wykorzystywanej w pedagogice specjalnej
PS_K_TP _4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_K_TP_fs_1]
Metoda asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja).
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowuje się do egzaminu pisemnego
45 Egzamin pisemny [PS_K_TP w_1]
ćwiczenia [PS_K_TP_fs_2]
Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów. Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu.
30
Student przygotowuje się do ćwiczeń oraz kolokwium. Student w zespole opracowuje projekt wybranej metody terapeutycznej, wykorzystywanej w pedagogice specjalnej.
60 Zaliczenie pisemne [PS_K_TP w_2] Projekt grupowy [PS_K_TP w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)