Seminarium 2 Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-N1TH13.2019

Nazwa modułu: Seminarium 2
Kod modułu: 05-TH-S1-SEM.2
Kod programu: 05-N1TH13.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Systematyczne poszerzanie wiedzy o wybranym zagadnieniu z zakresu turystyki historycznej (np. o wybranym regionie, zabytku, grupie obiektów, prasie, organizacjach turystycznych) i o epoce historycznej stanowiącej tło podjętej tematyki; Określenie tytułu pracy adekwatnego do wybranej tematyki i postawionego celu badawczego; Formułowanie szczegółowych problemów badawczych, odzwierciedlonych w konstrukcji i układzie pracy – opracowanie konspektu. Systematyczne gromadzenie literatury i zapoznawanie się z nią, wywoływanie i tworzenie źródeł i ich analiza (np. dokumentacja fotograficzna, reprodukcje ikonografii, planów terenu, ankiety, wywiady), kwerenda prasowa, kwerenda archiwalna, badania terenowe; Doskonalenie umiejętności przedstawienia zagadnień związanych z problematyką podjętą w pracy własnej i innych seminarzystów – prezentacja rozdziału wstępnego, udział w dyskusji Systematyczne uzupełnianie wykazu literatury przedmiotu oraz bazy źródłowej Pogłębianie umiejętności warsztatowych: notki bibliograficzne, rodzaje przypisów i zasady ich sporządzania Kształtowanie umiejętności krytycznego czytania literatury i przedstawiania cudzych poglądów Praktyczne opanowanie takich podstawowych form techniki pracy naukowej sporządzanie notatek z literatury naukowej Praktyczne ćwiczenie umiejętności poprawnego formułowania własnych myśli, korzystania z dorobku historiografii i cytowania – przygotowanie rozdziału wstępnego pracy, omawianego następnie na zajęciach seminaryjnych
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułów: Seminarium licencjackie 1, Cywilizacji wybranej epoki, adekwatnej do podjętej tematyki pracy, oraz Wstępu do badań historycznych. Zrealizowane efekty kształcenia tych modułów stanowią podstawę prowadzenia własnych badań, uwzględniających dorobek historiografii i turystyki historycznej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-TH-S1-SEM.2_1]
KNTHI1_W01 [4/5]
Zna i rozumie podstawowe metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) [05-TH-S1-SEM.2_2]
KNTHI1_W03 [4/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-TH-S1-SEM.2_3]
KNTHI1_U01 [4/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-SEM.2_4]
KNTHI1_W02 [4/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-SEM.2_5]
KNTHI1_K01 [4/5]
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, a także do myślenia w sposób przedsiębiorczy [05-TH-S1-SEM.2_6]
KNTHI1_K03 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1]
Student potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze; Posługuje się ujęciami teoretycznymi i wykorzystuje pojęcia historyczne, charakterystyczne dla wybranej epoki, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki historycznej. . Pogłębia wiedzę o wybranym regionie i epoce wykorzystując wiedzę pozyskaną z różnorodnych źródeł, różnymi metodami
05-TH-S1-SEM.2_1 05-TH-S1-SEM.2_2 05-TH-S1-SEM.2_3 05-TH-S1-SEM.2_4 05-TH-S1-SEM.2_5 05-TH-S1-SEM.2_6
Prezentacja konspektu pracy i charakterystyka bazy źródłowej [05-TH-S1-SEM.2_w_2]
Student określa priorytety, służące realizacji harmonogramu swoich badań. Precyzyjnie formułuje cel badań i szczegółowe problemy badawcze. Właściwie dobiera metody i narzędzia badawcze; wykorzystuje zakres pojęciowy, charakterystyczny dla badań historycznych. Samodzielnie gromadzi, selekcjonuje źródła i opracowania. Wykazuje umiejętność przeprowadzenia krytyki źródeł, potrafi ocenić ich wartość, potrafi zaplanować wywołanie nowych źródeł.
05-TH-S1-SEM.2_1 05-TH-S1-SEM.2_3 05-TH-S1-SEM.2_4 05-TH-S1-SEM.2_5
Przedstawienie rozdziału wstępnego pracy [05-TH-S1-SEM.2_w_3]
Student wykazuje szczegółową znajomość wybranej epoki historycznej. Posiada znajomość warsztatu i techniki pracy naukowo-badawczej, którą systematycznie doskonali. Dowodzi umiejętności przygotowania pracy pisemnej, stanowiącej rozdział/y zaplanowanej pracy licencjackiej, wykorzystując dorobek historiografii i dostępną bazę źródłową
05-TH-S1-SEM.2_1 05-TH-S1-SEM.2_2 05-TH-S1-SEM.2_3 05-TH-S1-SEM.2_4 05-TH-S1-SEM.2_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [05-TH-S1-SEM.2_fs_1]
Dyskusja pod kierunkiem promotora, analiza źródeł historycznych
15
Systematyczna lektura opracowań dotyczących wybranego regionu i okresu historycznego oraz i zagadnień turystyki historycznej związanych z tematyka pracy. W zależności od podjętego tematu: - Kwerenda archiwalna - sporządzanie notatek - Kwerenda biblioteczna - sporządzanie notatek - Poszukiwania w Internecie Opracowanie konspektu pracy Opracowanie harmonogramu podejmowanych działań
135 Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1] Prezentacja konspektu pracy i charakterystyka bazy źródłowej [05-TH-S1-SEM.2_w_2] Przedstawienie rozdziału wstępnego pracy [05-TH-S1-SEM.2_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)