Zarys dziejów (wybrany region) Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-N1TH13.2019

Nazwa modułu: Zarys dziejów (wybrany region)
Kod modułu: 05-TH-S1-ZD
Kod programu: 05-N1TH13.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Zajęcia składają się z wykładów odbywanych raz na dwa tygodnie oraz konwersatoriów mających miejsce co tydzień. W trakcie wykładów studenci są zapoznawani z ogólną panoramą dziejów wybranego regionu w wybranej epoce historycznej. W czasie ich omawiania wykładowca zwraca uwagę na najistotniejsze wydarzenia, różne aspekty przemian, które miały miejsce w ich trakcie, ich kluczowe momenty, oraz różne osiągnięcia cywilizacyjne mieszkańców, świadczące o nich zabytki zachowane do naszych czasów, zwłaszcza posiadające walory turystyczne. W czasie odbywanych konwersatoriów omawiane są różne zagadnienia szczegółowe wchodzące w zakres wybranej problematyki, szczególnie o kluczowym czy przełomowym znaczeniu. W ich trakcie prowadzący stara się zwrócić uwagę uczestników zajęć na powiązanie omawianych wydarzeń z zachowanymi do naszych czasów zabytkami, wyjaśnić im rolę jaką one w nich odegrały, a także podkreślić ich walory turystyczne.
Wymagania wstępne:
Wiedza nabyta w czasie uczestniczenia w dotychczasowych zajęciach kursowych oraz uzyskana z własnej inicjatywy poza nimi.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada uporządkowane: wiedzę ogólną, przydatną do studiowania tu-rystyki historycznej oraz wiedzę szczegółową z zakresu turystyki historycznej [05-TH-S1-ZD_1]
KNTHI1_W02 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-TH-S1-ZD_2]
KNTHI1_U01 [3/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-ZD_3]
KNTHI1_U02 [3/5]
Potrafi samodzielnie planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z wykonywaniem zawodu związanego z turystyką historyczną) oraz organizować pracę indywidual-ną i zespołową [05-TH-S1-ZD_4]
KNTHI1_U04 [2/5]
Jest przygotowany do odpowiedzialnego pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [05-TH-S1-ZD_5]
KNTHI1_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium zaliczeniowe [05-TH-S1-ZD_w_1]
Studenci na zakończenie zajęć piszą pracę pisemną, która sprawdza stopień opanowania materiału przedstawionego w czasie wykładu.
05-TH-S1-ZD_1 05-TH-S1-ZD_2 05-TH-S1-ZD_3
Projekt/referat [05-TH-S1-ZD_w_2]
Student przygotowanie projekt na zadany przez prowadzącego temat oraz przedstawia go w formie pisemnej bądź ustnej (z ewentualnym wykorzystaniem środków multimedialnych)
05-TH-S1-ZD_1 05-TH-S1-ZD_2 05-TH-S1-ZD_3 05-TH-S1-ZD_4 05-TH-S1-ZD_5
Aktywność studenta na zajęciach [05-TH-S1-ZD_w_3]
Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach
05-TH-S1-ZD_1 05-TH-S1-ZD_2 05-TH-S1-ZD_3 05-TH-S1-ZD_4 05-TH-S1-ZD_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [05-TH-S1-ZD_fs_1]
Wykładowca omawia problemy wchodzące w zakres wykładów w oparciu o wykorzystane materiały źródłowe oraz literaturę przedmiotu. W trakcie wykładu korzysta z dostępnych materiałów pomocniczych takich jak: mapy, ilustracje, plany, rekonstrukcje (zwłaszcza zachowanych zabytków), wzbogacając swoje wywody.
15
Studenci w ramach pracy własnej zapoznają się z materiałami zaleconymi przez wykładowcę, pogłębiając swoją wiedzę dotyczącą problematyki omawianej na wykładach oraz stanowiących podstawę do przygotowania się do egzaminu
30 Kolokwium zaliczeniowe [05-TH-S1-ZD_w_1]
konwersatorium [05-TH-S1-ZD_fs_2]
W trakcie poszczególnych zajęć prowadzący razem ze studentami omawia zagadnienia szczegółowe wchodzące w zakres wybranych tematów. W czasie dyskusji szczególną uwagę przywiązuje się do odpowiedniego wyeksponowania kluczowych kwestii oraz prawidłowego ich zrozumienia oraz ujęcia w wypowiedziach studentów.
30
Przed poszczególnymi zajęciami studenci zapoznają się z materiałami stanowiącymi podstawę do czynnego i aktywnego udziału w dyskusji dotyczącej problematyki wchodzącej w zakres tematów omawianych na poszczególnych zajęciach
45 Projekt/referat [05-TH-S1-ZD_w_2] Aktywność studenta na zajęciach [05-TH-S1-ZD_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)