Zarządzanie e-learningiem w przedsiębiorstwie Kierunek studiów: E-learning w środowisku zróżnicowanym kulturowo
Kod programu: 12-S2EZ17.2019

Nazwa modułu: Zarządzanie e-learningiem w przedsiębiorstwie
Kod modułu: 12-EZ-S2-ZEP
Kod programu: 12-S2EZ17.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Przedmiot E-learning w przedsiębiorstwie ma umożliwić studentom zapoznanie się z najlepszymi doświadczeniami i sugestiami dotyczącymi wykorzystania e-learningu w przedsiębiorstwie. Wiedza i umiejętności w przedstawianym obszarze technologii informacyjnej i komunikacyjnej opartej o wykorzystanie komputerów i sieci komputerowych jest niezbędnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej i efektywności tych instytucji. W ramach przedmiotu studenci nabędą umiejętności jak prawidłowo przygotować osoby odpowiedzialne za opracowywanie programów szkoleń z firm / instytucji szkoleniowych/przedsiębiorstw do tworzenia treści merytorycznych szkoleń, które realizowane będą w formule on-line. Studenci nabędą również nowe kompetencje do samodzielnego opracowywania scenariuszy szkoleń e-learningowych oraz na ich podstawie e-szkoleń.
Wymagania wstępne:
Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu e-learningu oraz umiejętności obsługi komputera (System operacyjny, programy biurowe, Internet).
Literatura podstawowa:
1. Wiesław Przybyła, Magdalena Ratalewska - Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawiczenj, Warszawa 2012 2. Wykorzystanie LCMS Moodle jako systemu wspomagania nauczania na odległość, Skrypt, Smyrnova-Trybulska E., Stach S. (red.), Smyrnova-Trybulska E., Stach S., Burnus A., Szczurek A. 2012: Uniwersytet Śląski, Studio-Noa, 2012, 560 s. ISBN: 978-83-60071-56-4 (http://www.wydawnictwo.us.edu.pl/node/3721) 3. Zastosowanie systemów CMS w tworzeniu przestrzeni informacyjno-edukacyjnej w Internecie, Skrypt, Smyrnova-Trybulska E., Stach S. (red.), S.Stach, B.Fuklin, D.Staniek, Uniwersytet Śląski, Studio-Noa, 2012, 194 s. ISBN: 978-83-60071-55-7 (http://www.wydawnictwo.us.edu.pl/node/3731) 4. Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning. Collection of Scholarly Papers, Scientific Editor E.Smyrnova-Trybulska, University of Silesia, Cieszyn, 2009. P. 308. ISBN: 978-83-925281-4-2 5. Smyrnova-Trybulska E.: Models, types of distance course and other important categories in distance learning. Information and Communication Technology in Education. University of Ostrava, Faculty of Science, ed. Erika Mechlova, Rožnov pod Radhoštěm, Czech Republic, 8-11 September 2008, p.43-59. (angl.) 6. Smyrnova-Trybulska E. On principles of the Design and Assessment of Distance Courses [in:] Distance Learning, Simulation And Communication, 2009, Proceedings, editor: Miroslav Hruby, Brno, Czech Republic, May 6, 2009, s.159-165. 7. Morze N., Smyrnova-Trybulska E., Umryk M., 2015: Designing an E-University Environment Based on the Needs of Net-Generation Students. ,,International Journal Continuing Engineering Education and Life-long Learning” Vol.25, Issue 4, s. 466–486. ISSN 1560-4624. 8. Morze N., Spivak S., Smyrnova-Trybulska E., 2015: Designing a Modern Cloud-Oriented Virtual Personalized Educational Environment. In: ,,New Educational Review” Vol. 40, Issue 2, s.140–154. <http://www.educationalrev. us.edu.pl/vol/tner_2_2015.pdf>. ISSN 1732-6729. 9. Morze N., Spivak S., Smyrnova-Trybulska E., 2014: Personalized Educational Environment - As One Of The Trends Of Modern Education. In: Information and Communication Technology in Education (ICTE-2014) Conference Proceedings, ed. Jana Kapounova, Katerina Kostolanyova. University of Ostrava. Roznov-pod-Rodnostem. S.158–166. ISBN 978-80-7464-561-7. 10. Morze N., Varchenko L., Smyrnova-Trybulska E., 2015: Ways of formation of effective students’ collaboration skills based upon the usage of WBT. In: J. Web-Based Communities 2015, Vol. 11, No. 1, s.25–41. DOI: 10.1504/IJWBC.2015.067085. <http://www.inderscience.com/info/inarticletoc.php?jcode=ijwbc&year=2015&vol=11&issue=1>. 11. Morze N., Makhachashvili R., Smyrnova-Trybulska E., 2016: Communication in Education: ICT Tools Assessment. In: DIVAI 2016 – Distance Learning in Applied Informatics. 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics Conference Proceedings, 2-4 May 2016. Editors: Milan Turčáni, Zoltán Balogh, Michal Munk, Ľubomír Benko. Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Natural Sciences, Department of Informatics, Editors Nitra, Publisher: Wolters Kluwer, s. 351–354. ISBN 978-80-7552-249-8. ISSN 2464-7470 (Print). ISSN 2464-7489 (On-line). 12. Morze N., Smyrnova-Trybulska E., Umryk M., 2015: Designing an E-University Environment Based on the Needs of Net-Generation Students. In: ,,Journal of Continuing Engineering Education and Life-long Learning” Vol. 25, Issue 4, s. 466–486. 13. Smyrnova-Trybulska E., 2013: E-learning & Lifelong Learning, In: E-learning & Lifelong Learning, Monograph Sc. Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska University of Silesia, Studio-Noa, 2013, pp. 115-132, 583 p. ISBN 978-83-60071-66-3
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uznaje znaczenie wiedzy w procesach edukacyjnych oraz w rozwiązywaniu problemów poznawczych i społecznych, cechuje się dążeniem do pogłębiania wiedzy, rozwijania i przestrzegania etyki zawodowej, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5]
potrafi dobierać metody nauczania oraz środki dydaktyczne w procesie edukacji na odległość, potrafi dobierać i stosować narzędzia informacyjno-technologiczne do tworzenia kursów i platform e-learningowych [_U_1]
K_U02 [4/5]
potrafi inicjować projekty związane z edukacją na odległość, ustalać zasady współpracy, stosować informatyczne aplikacje do tworzenia dokumentacji, narzędzi współpracy i komunikacji [_U_2]
K_U03 [4/5]
zna w pogłębionym stopniu zasady działania instytucji i systemów dotyczących edukacji na odległość, ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach procesu edukacji na odległość oraz o metodach diagnozowania ich potrzeb i oczekiwań, orientuje się w ich możliwościach komunikacyjnych, potrafi nawiązywać współpracę w zróżnicowanym środowisku edukacyjnym [_W_1]
K_W01 [4/5]
zna na poziomie rozszerzonym zasady, standardy i narzędzia projektowania kursów oraz innowacyjne metody nauczania w edukacji na odległość, a także i technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), stosuje zasady zarządzania projektami edukacyjnymi i zasady ich ewaluacji, rozumie uwarunkowania dotyczące prawa autorskiego i własności intelektualnej [_W_2]
K_W02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test [_w_1]
Sprawdzenie czy student posiada teoretyczną wiedzę w zakresie e-learningu oraz blended learningu w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.
_K_1 _W_1 _W_2
Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_2]
Sprawdzenie czy student posiada szczegółową teoretyczną wiedzę w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi.
_W_1 _W_2
Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_3]
Sprawdzenie, czy student potrafi opracować scenariusz e-szkolenia.
_U_1 _U_2
Zadanie zaliczeniowe 3 [_w_4]
Sprawdzenie czy student potrafi przygotować e-szkolenie na podstawie przygotowanego scenariusza.
_U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Kształtowanie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Sprawdzenie czy student posiada szczegółową teoretyczną wiedzę w zakresie powyższych zagadnień.
15
Utrwalenie teoretycznej wiedzy w zakresie: • scenariuszy e-szkoleń; • scenariuszy e-testu; • tworzenia e-szkoleń na podstawie scenariuszy; • mechanizmów, narzędzi i rozwiązań informatycznych stosowanych w procesach zdalnego nauczania; • budowania aplikacji e-learningowej z wykorzystaniem poznanych narzędzi . Udział w kursie zdalnym, ukończenie kursu e-learningowego „Elearning w przedsiębiorstwie” (min. na poziomie 50%). Opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę.
50 Test [_w_1]
laboratorium [_fs_2]
Sprawdzenie czy student potrafi opracować scenariusz e-szkoleń. Sprawdzenie czy student potrafi zaprojektować e-szkolenie na podstawie przygotowanego scenariusza.
15
Opracowanie scenariusza e-szkolenia na wybrany temat z listy zaproponowanych przez wykładowcę. Zaprojektowanie e-szkolenia na podstawie przygotowanego scenariusza.
75 Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_2] Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_3] Zadanie zaliczeniowe 3 [_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)