Strategia organizacji a ZZL Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-N1ZL15.2019

Nazwa modułu: Strategia organizacji a ZZL
Kod modułu: 06-ZZL-N1-SOZZL
Kod programu: 06-N1ZL15.2019
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest rozszerzenie wiedzy studentów z zakresu zarządzania strategicznego o szczegółowe zagadnienia dotyczące opracowywania i wdrażania w organizacji strategii ogólnych i konkurencji oraz powiązanych z nimi działań w zakresie ZZL. Treści merytoryczne: strategia i polityka organizacji – zagadnienia wprowadzające; system celów a system strategii w organizacji, poziomy strategii; podstawowe strategie rozwoju organizacji; strategie ZZL adekwatne do przyjętych strategii rozwoju i konkurowania.
Wymagania wstępne:
Wymagania formalne – przygotowanie ogólne studenta do studiowania, podstawy ekonomii, podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych, zwłaszcza ekonomicznych, prawnych i politycznych, rozumie zachodzące między nimi relacje oraz rozpoznaje podstawowe więzi społeczne w sektorach gospodarki, sektorze publicznym i instytucjach je wspierających. Rozumie prawidłowości rządzące sektorem publicznym, prywatnym i trzecim sektorem oraz charakter występujących w nich więzi społecznych. [SOZZL_1]
ZZL1_W03 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat strategicznego i operacyjnego zarządzania potencjałem społecznym organizacji. Rozumie znaczenie potencjału społecznego organizacji i jego wpływ na efektywność i wydajność działań oraz na wartość i znaczenie społeczne organizacji. [SOZZL_2]
ZZL1_W11 [5/5]
Student posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów. [SOZZL_3]
ZZL1_U01 [4/5]
Student potrafi opisać i analizować przyczyny, przebieg i skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych. Umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych. [SOZZL_4]
ZZL1_U06 [4/5]
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [SOZZL_5]
ZZL1_K01 [5/5]
Student posiada kompetencje interpersonalne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. [SOZZL_6]
ZZL1_K08 [4/5]
Student jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem. [SOZZL_7]
ZZL1_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1]
Pisemny sprawdzian wiadomości składa się z pytań testowych oraz opisowych weryfikujących teoretyczną wiedzę studenta z szkoleń i rozwoju personelu
SOZZL_1 SOZZL_2 SOZZL_3
Ocena ciągła [SOZZL_w2]
Ocena obejmuje proces planowania i prowadzenie szkoleń, warsztatów na dowolny temat w sytuacjach symulowanych na zajęciach (praca grupowa) oraz pisemny projekt zajęć
SOZZL_4 SOZZL_5 SOZZL_6 SOZZL_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [SOZZL_fns1]
Wykłady informacyjne oraz wykłady problemowe w formie prezentacji multimedialnej
10
Przygotowanie do testu wiedzy
45 Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1]
ćwiczenia [SOZZL_fns2]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja
10
Student przygotowuje się do konsultacji grupowych i indywidualnych, analizując zalecaną literaturę i ustalając poszczególne elementy przebiegu szkolenia lub warsztatu (mikronauczanie)
55 Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1] Ocena ciągła [SOZZL_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)