Szkolenia i rozwój personelu
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-N1ZL15.2019

Nazwa modułu: | Szkolenia i rozwój personelu |
---|---|
Kod modułu: | 06_ZZL-N1-SZRP |
Kod programu: | 06-N1ZL15.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu szkolenia i rozwoju personelu oraz aktywnego zarządzania ścieżką kariery osób funkcjonujących wewnątrz organizacji zgodnie z jej celami. W wyniku realizacji modułu student powinien nabyć praktyczne umiejętności związane z przygotowaniem, realizacją i ewaluacją szkoleń, kursów warsztatów przy wykorzystaniu metody symulacyjnej i uczenia się we współpracy. Treści kształcenia dotyczyć będą wyznaczania i formułowania celów ogólnych i operacyjnych; doboru odpowiednich metod i form szkoleniowych (np. metody aktywizujące); zapewnienia warunków zewnętrznych (czynniki sprzyjające i utrudniające proces dydaktyczny) i wewnętrznych (odpowiednia motywacja) oraz dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych, a także działań kontrolno-oceniająco-korektywnych. |
Wymagania wstępne: | Wymagania formalne – przygotowanie ogólne studenta do studiowania, podstawy zarządzania zasobami ludzkimi, podstawy psychologii |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę na temat procesów planowania, kształtowania, rozwoju i optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich w organizacjach trzech sektorów. Zna i rozumie zagadnienia z zakresu: doboru kadr (rekrutacji i selekcji), motywowania, rozwijania kompetencji, budowania karier indywidualnych w powiązaniu ze ścieżką rozwoju organizacji, kontroli i oceny pracowniczej, procesów adaptacyjnych pracowników w organizacji oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządzania zmianą. [SZRP _1] |
ZZL1_W12 [1/5] |
Potrafi aktywnie zarządzać ścieżką rozwoju zawodowego i kariery osób funkcjonujących wewnątrz organizacji zgodnie z jej celami oraz prowadzić doradztwo personalne w zakresie budowania indywidualnych ścieżek rozwoju zawodowego jednostek w cyklu życia. [SZRP _2] |
ZZL1_U03 [3/5] |
Dąży do ustawicznego samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu umiejętności związanych
z funkcjonowaniem w rolach profesjonalnych i prywatnych w zmieniającym się otoczeniu.
[SZRP _3] |
ZZL1_K02 [2/5] |
Jest przedsiębiorczy, posiada kompetencje interpersonalne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. [SZRP _4] |
ZZL1_K05 [4/5] |
Potrafi samodzielnie wykorzystywać wiedzę, metody, narzędzia i techniki służące funkcjonowaniu organizacji [SZRP _5] |
ZZL1_K09 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
test wiedzy pisemny [SZRP_w1] | Pisemny sprawdzian wiadomości składa się z pytań testowych oraz opisowych weryfikujących teoretyczną wiedzę studenta z szkoleń i rozwoju personelu |
|
ocena ciągła [SZRP _w2] | Ocena obejmuje proces planowania i prowadzenie szkoleń, warsztatów na dowolny temat w sytuacjach symulowanych na zajęciach (praca grupowa) oraz pisemny projekt zajęć. |
SZRP _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [SZRP_fns1] | Wykłady informacyjne oraz wykłady problemowe w formie prezentacji multimedialnej |
10 | Przygotowanie do testu wiedzy |
45 | |
ćwiczenia [SZRP _fns2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja |
10 | Student przygotowuje się do konsultacji grupowych i indywidualnych, analizując zalecaną literaturę i ustalając poszczególne elementy przebiegu szkolenia lub warsztatu (mikronauczanie). |
55 |
ocena ciągła [SZRP _w2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |