Kształtowanie wizerunku organizacji Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-N1ZL15.2019

Nazwa modułu: Kształtowanie wizerunku organizacji
Kod modułu: 06-ZZL-N1-KWO
Kod programu: 06-N1ZL15.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawową wiedzą z zakresu istoty i roli marketingu w gospodarce rynkowej. Omówiona zostanie problematyka współczesnego marketingu, z uwzględnieniem korzyści, wyzwań oraz kontrowersji wdrażania koncepcji marketingowej przez przedsiębiorstwa oraz organizacje non profit. Szczególna uwaga zostanie poświęcona praktycznym aspektom implementacji reguł i zasad marketingowych. Treści merytoryczne: przesłanki działalności marketingowej w organizacji; wpływ otoczenia na działalność organizacji; zachowania konsumentów na rynku; segmentacja rynku, koncepcja marketingu-mix; planowanie marketingowe produktu, rozwój produktu; cena jako narzędzie marketingu, strategie i kanały dystrybucji produktów; koncepcja działalności promocyjnej; instrumenty promotion-mix; SIM.
Wymagania wstępne:
Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw zarządzania i ekonomii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych, zwłaszcza ekonomicznych, prawnych i politycznych, rozumie zachodzące między nimi relacje oraz rozpoznaje podstawowe więzi społeczne w sektorach gospodarki, sektorze publicznym i instytucjach je wspierających. Rozumie prawidłowości rządzące sektorem publicznym, prywatnym i trzecim sektorem oraz charakter występujących w nich więzi społecznych. [KWO_1]
ZZL1_W03 [5/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł kształtujących funkcjonowanie i wpływających na procesy zmian instytucji społecznych, organizacji, grup i jednostek w systemach społecznych, wypracowanych na gruncie nauk społecznych i pokrewnych. [KWO _2]
ZZL1_W04 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat metod, technik i narzędzi pozyskiwania, tworzenia, analizy i ochrony danych, informacji i wiedzy niezbędnych dla funkcjonowania organizacji społecznych. Rozpoznaje źródła danych, informacji i wiedzy niezbędnych w ww. procesach [KWO _3]
ZZL1_W09 [5/5]
Student posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów [KWO_4]
ZZL1_U01 [5/5]
Student umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi opisać analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych, zarówno w formie pisanej jak i podczas wystąpień ustnych. [KWO_5]
ZZL1_U06 [5/5] ZZL1_U10 [5/5] ZZL1_U11 [5/5]
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania i aktualizowania wiedzy i umiejętności związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jest świadomy zmian otoczenia prawnego i gospodarczego organizacji. Rozumie konieczność praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy. [KWO_6]
ZZL1_K01 [4/5] ZZL1_K02 [4/5]
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania i aktualizowania wiedzy i umiejętności związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jest świadomy zmian otoczenia prawnego i gospodarczego organizacji. Rozumie konieczność praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy. [KWO_7]
ZZL1_K05 [4/5]
Student potrafi samodzielnie wykorzystywać wiedzę, metody, narzędzia i techniki służące funkcjonowaniu organizacji, pracując indywidualnie oraz w zespołach. [KWO_8]
ZZL1_K08 [4/5] ZZL1_K09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium zaliczeniowe [KWO_w1]
test wiedzy obejmujący zagadnienia realizowane w ramach modułu; ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej
KWO_1 KWO _2 KWO _3 KWO_4 KWO_5 KWO_6 KWO_7 KWO_8
Praza zaliczeniowa zespołowa [KWO_w2]
pisemna praca zespołowa – zastosowanie wiedzy teoretycznej dla rozwiązania powierzonego zadania praktycznego
KWO_1 KWO _2 KWO _3 KWO_4 KWO_5 KWO_6 KWO_7 KWO_8
Prezentacja [KWO_w3]
prezentacja wyników pracy zespołowej na forum grupy ćwiczeniowej i obrona prezentowanego stanowiska w czasie dyskusji
KWO _3 KWO_4 KWO_5 KWO_7
Ocena ciągła [KWO_w4]
obserwacja postępów w uczeniu się oraz pracy zespołowej, ocena indywidualnej aktywności i zaangażowania słuchacza w zajęcia
KWO_1 KWO _2 KWO _3 KWO_4 KWO_5 KWO_6 KWO_7 KWO_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [KWO_fns1]
zajęcia prowadzone w formie konwersatoryjnej, polegają na rozwiązywaniu zadań o charakterze studium przypadku w oparciu o treści teoretyczne, dyskusji grupowej i prezentacji wyników prac zespołów na forum
10
(brak informacji)
40
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)