Strategia organizacji a ZZL
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2019

Nazwa modułu: | Strategia organizacji a ZZL |
---|---|
Kod modułu: | 06-ZZL-S1-SOZZL |
Kod programu: | 06-S1ZL15.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest rozszerzenie wiedzy studentów z zakresu zarządzania strategicznego o szczegółowe zagadnienia dotyczące opracowywania i wdrażania w organizacji strategii ogólnych i konkurencji oraz powiązanych z nimi działań w zakresie ZZL.
Treści merytoryczne: strategia i polityka organizacji – zagadnienia wprowadzające; system celów a system strategii w organizacji, poziomy strategii; podstawowe strategie rozwoju organizacji; strategie ZZL adekwatne do przyjętych strategii rozwoju i konkurowania. |
Wymagania wstępne: | Wymagania formalne – przygotowanie ogólne studenta do studiowania, podstawy ekonomii, podstawy zarządzania zasobami ludzkimi |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych, zwłaszcza ekonomicznych, prawnych i politycznych, rozumie zachodzące między nimi relacje oraz rozpoznaje podstawowe więzi społeczne w sektorach gospodarki, sektorze publicznym i instytucjach je wspierających. Rozumie prawidłowości rządzące sektorem publicznym, prywatnym i trzecim sektorem oraz charakter występujących w nich więzi społecznych. [SOZZL_1] |
ZZL1_W03 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat strategicznego i operacyjnego zarządzania potencjałem społecznym organizacji. Rozumie znaczenie potencjału społecznego organizacji i jego wpływ na efektywność i wydajność działań oraz na wartość i znaczenie społeczne organizacji. [SOZZL_2] |
ZZL1_W11 [5/5] |
Student posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów. [SOZZL_3] |
ZZL1_U01 [4/5] |
Student potrafi opisać i analizować przyczyny, przebieg i skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych. Umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych. [SOZZL_4] |
ZZL1_U06 [4/5] |
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [SOZZL_5] |
ZZL1_K01 [5/5] |
Student posiada kompetencje interpersonalne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. [SOZZL_6] |
ZZL1_K08 [4/5] |
Student jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem. [SOZZL_7] |
ZZL1_K05 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1] | Pisemny sprawdzian wiadomości składa się z pytań testowych oraz opisowych weryfikujących teoretyczną wiedzę studenta z szkoleń i rozwoju personelu |
SOZZL_1 |
Ocena ciągła [SOZZL_w2] | Ocena obejmuje proces planowania i prowadzenie szkoleń, warsztatów na dowolny temat w sytuacjach symulowanych na zajęciach (praca grupowa) oraz pisemny projekt zajęć |
SOZZL_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [SOZZL_fs1] | Wykłady informacyjne oraz wykłady problemowe w formie prezentacji multimedialnej |
15 | Przygotowanie do testu wiedzy |
40 |
Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1] |
ćwiczenia [SOZZL_fs2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja |
15 | Student przygotowuje się do konsultacji grupowych i indywidualnych, analizując zalecaną literaturę i ustalając poszczególne elementy przebiegu szkolenia lub warsztatu (mikronauczanie) |
50 |
Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |