Komunikacja w wybranych sytuacjach społecznych Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-S2DK12.2019

Nazwa modułu: Komunikacja w wybranych sytuacjach społecznych
Kod modułu: KWSS
Kod programu: 05-S2DK12.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Komunikacja w wybranych sytuacjach społecznych, prowadzony w języku angielskim, daje studentom możliwość zapoznania się z teoriami oraz terminologią obcojęzyczną dotyczącą procesów komunikacji na różnych poziomach jej funkcjonowania. Pomaga w zdobyciu umiejętności swobodnego posługiwania się poprawnym słownictwem oraz strukturami językowymi w opisie, analizie i kształtowaniu rzeczywistości. Treść modułu może być modyfikowana zgodnie z bieżącymi potrzebami uczestników konwersatorium (np. komunikacja międzykulturowa, komunikacja w biznesie itp.).
Wymagania wstępne:
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności dotyczących zwłaszcza zjawisk komunikacyjnych, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania i rozwoju zawodowego oraz rolę języków obcych w tym procesie [KA_K_1]
K01 [4/5]
poprzez posiadanie kompetencji językowych jest przygotowany do projektowania oraz aktywnego uczestnictwa w grupach, instytucjach i organizacjach realizujących działania komunikacyjne i zdolny do skutecznej komunikacji z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie [KA_K_2]
K06 [3/5] K09 [3/5]
posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i przetwarzania informacji z różnych źródeł oraz formułowania na tej podstawie krytycznych sądów na temat zjawisk i procesów komunikacyjnych na temat różnorodnych zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, mających miejsce w środowisku biznesowych oraz rozmaitych aktywnościach społeczno-politycznych [KA_U_1]
U01 [4/5] U14 [4/5]
posiada rozwiniętą i zróżnicowaną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych w języku polskim i języku obcym w zakresie zjawisk i problemów komunikacyjnych [KA_U_2]
U15 [5/5]
ma poszerzone umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych analizujących i wyjaśniających procesy komunikacyjne, w kontekście innych dziedzin życia społecznego [KA_U_3]
U16 [4/5]
rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat wpływu mediów na zachowania społeczne w odniesieniu do komunikacyjnych wymiarów życia indywidualnego i zbiorowego, takich jak porozumiewanie się na styku kultur, komunikacja w biznesie itp. [KA_W_1]
W06 [3/5] W17 [3/5]
ma pogłębioną świadomość konieczności sprawnego posługiwania się językami obcymi i stałego doskonalenia wiedzy w tym zakresie jako elementu własnego rozwoju w warunkach zmieniającej się rzeczywistości komunikacyjnej oraz znaczenia tego procesu w realizacji planów zawodowych [KA_W_2]
W14 [5/5]
rozumie zjawiska i procesy pojawiające się na styku kultur, zasady funkcjonowania i organizacji systemu społeczno-kulturowego zarówno w wymiarze lokalnym, regionalnym, jak i krajowym czy międzynarodowym, zwłaszcza w wymiarze komunikacyjnym oraz konieczność posiadania adekwatnych kompetencji w celu swobodnego poruszania się na polu komunikacji międzykulturowej [KA_W_3]
W14 [4/5] W17 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Aktywność podczas zajęć. Udział w dyskusji, praca w grupach. [KA_w_1]
W trakcie dyskusji student prezentuje wiedzę i przeprowadza analizę omawianego zagadnienia. Bierze udział w pracy grupowej w celu realizacji zadania, np. przygotowania krótkiej prezentacji utrwalenia słownictwa i struktur w języku obcym, itd.. Ocena merytorycznej aktywności w czasie zajęć
KA_K_2 KA_U_1 KA_U_3 KA_W_1 KA_W_3
Analiza wybranego studium przypadku [KA_w_2]
Student przygotowuje indywidualną prezentację, a następnie przedstawia ją inicjując dyskusję. Ocena merytorycznego przygotowania do zajęć oraz pełnienia ról
KA_U_1 KA_U_2 KA_U_3 KA_W_3
Zadania pisemne [KA_w_3]
Student w zależności od wybranej tematyki konwersatorium przygotowuje drobne form pisemne (np. korespondencja w języku obcym). Ocena umiejętności przekształcenia wiedzy teoretycznej w działania praktyczne.
KA_K_1 KA_K_2 KA_U_2
Testy cząstkowe [KA_w_4]
Pisemne sprawdziany badające stopień przyswojenia wiedzy dotyczącej teorii i słownictwa dotyczącego procesów komunikacji oraz umiejętności przekazania jej w języku angielskim. Ocena wiedzy teoretycznej.
KA_K_1 KA_U_3 KA_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [KA_r_1]
Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem takich metod dydaktycznych, jak: mini-wykład, dyskusja moderowana, prezentacja wsparta pomocami multimedialnymi, analiza wybranych studiów przypadku
30
Praca własna studenta obejmuje śledzenie bieżących informacji w mediach anglojęzycznych dotyczących tematyki analizowanej podczas konwersatorium; przygotowanie prezentacji; przygotowanie zadań pisemnych; utrwalanie słownictwa i struktur w języku obym
30 Aktywność podczas zajęć. Udział w dyskusji, praca w grupach. [KA_w_1] Analiza wybranego studium przypadku [KA_w_2] Zadania pisemne [KA_w_3] Testy cząstkowe [KA_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)