Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością |
---|---|
Kod modułu: | RW_MWK |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy uczniem z niepełnosprawnością. Tematyka zajęć skupiona jest wokół zagadnień związanych z metodyką wspierania i współorganizowania procesu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością, jego przygotowaniem do pracy, rozwojem osobistym i awansem zawodowym. Istotnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach jest tworzenie sytuacji edukacyjnych w środowisku włączającym oraz społeczne aspekty współorganizowania procesów edukacyjnych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne
uwarunkowaniach tych procesów [RW_MWK_1] |
K_W01 [3/5] |
ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, w szczególności edukacji integracyjnej i włączającej, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych organizujących kształcenie uczniów z niepełnosprawnością [RW_MWK_2] |
K_W14 [4/5] |
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych ze współorganizowaniem kształcenia uczniów z niepełnosprawnością [RW_MWK_3] |
K_U13 [4/5] |
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i
przestrzegania zasad etyki zawodowej [RW_MWK_4] |
K_K04 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [RW_MWK_w_1] | Egzamin pisemny z tematyki wykładów oraz ćwiczeń |
RW_MWK_1 |
Zaliczenie ustne [RW_MWK_w_2] | Dyskusja panelowa: możliwości i ograniczenia związane z pracą nauczyciela współorganizującego proces kształcenia ucznia z niepełnosprawnością |
RW_MWK_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [RW_MWK _fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
75 |
Egzamin pisemny [RW_MWK_w_1] |
ćwiczenia [RW_MWK _fs_2] | Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych. |
45 |
Zaliczenie ustne [RW_MWK_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |