Podstawy coachingu Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: 11-N2NR13.2019

Nazwa modułu: Podstawy coachingu
Kod modułu: 11-R2N-19-r2_4
Kod programu: 11-N2NR13.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy na temat wybranych obszarów aktywności człowieka, w tym zwłaszcza aktywności związanej z samorozwojem oraz rozwojem w małych społecznościach (w rodzinie). Moduł rozwija umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych i sposobu funkcjonowania systemów rodzinnych w aspekcie szerokich potrzeb rozwojowych i skuteczności działania. Student zdobywa umiejętności znajdywania innowacyjnych rozwiązań złożonych problemów indywidualnych, małżeńskich i rodzinnych oraz potrafi do tego celu wykorzystać różne narzędzia coachingowe.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu teorii coachingu oraz technik coachingowych zorientowaną na zastosowania praktyczne w doradztwie małżeńskim i rodzinnym. [r2_4_1]
R2A_W6 [2/5] R2A_W7 [2/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym procesem samorozwoju, jak i procesami rozwoju u innych osób. [r2_4_2]
R2A_U3 [3/5] R2A_U4 [3/5]
Posiada wiedzę i świadomość konieczności wprowadzania zasad etyki do wykonywanego zawodu oraz poddawania własnej działalności coachingowej superwizji i zapewniania higieny wykonywania zawodu doradcy małżeńskiego i rodzinnego. [r2_4_3]
R2A_K1 [3/5] R2A_K4 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [r2_4_w_1]
pozwala zweryfikować umiejętność analizy wykorzystania technik coachingowych w różnych sytuacjach trudnych
r2_4_1 r2_4_2
ocena aktywności na ćwiczeniach [r2_4_w_2]
ocena ta sprawdzi stopień przygotowania do ćwiczeń i zaangażowanie w ich przebieg
r2_4_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [r2_4_fns_1]
Przedstawienie wiedzy na temat coachingu: diagnostyka potrzeb, techniki, podstawy skutecznego działania
10
lektura zadanych tekstów, przygotowanie pracy pisemnej
40 praca pisemna [r2_4_w_1]
ćwiczenia [r2_4_fns_2]
ćwiczenie umiejętności diagnozowania potrzeb rozwojowych, stosowania technik coachingowych i twórczego reagowania w sytuacjach trudnych, osiąganie skuteczności w działaniu
15
przygotowanie przez lekturę wskazanych tekstów, ćwiczenie przez doświadczenie różnych technik coachingowych
35 ocena aktywności na ćwiczeniach [r2_4_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)