SV i techniki prezentacji Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: SV i techniki prezentacji
Kod modułu: 05-TH-S1-0025
Kod programu: 05-S1TH13.2019
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Student zapoznaje się z historią savoir vivre oraz protokołu dyplomatycznego w Polsce i Europie na przestrzeni dziejów. Poznaje podstawowe zasady obowiązujące w savoir vivre w Polsce oraz innych krajach europejskich i pozaeuropejskich. Szczególnie opanowuje zasady precedencji obowiązujące w protokole dyplomatycznym, życiu towarzyskim oraz zawodowym. Student zapoznaje się ze zwyczajami i etykietą w poszczególnych krajach. Poznaje technikami prezentacji i mowy ciała, różnice kulturowe wyrażające się przede wszystkim w gestach i niektórych zwyczajach. Skutkiem tego student nabierze umiejętności prawidłowego zachowania, wykorzystywania głosu w pracy oraz technik poprawnej prezentacji. Student w ramach pracy własnej porządkuje wiedzę na temat praktycznych aspektów wykorzystywania technik prezentacji, wykonuje ćwiczenia doskonalące dykcję. Samodzielnie przygotowuje prezentacje dotyczące mowy ciała, rozwiązuje test kompetencji kulturowych oparty na różnicach w gestach dłoni i kciuków, postawie.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza na temat kultury europejskiej
Literatura podstawowa:
Wybrana literatura: Bortnowski A. W., Współczesny protokół dyplomatyczny savoir-vivre i ceremoniał w praktyce”, Toruń 2010. Orłowski T. , Protokół Dyplomatyczny. Ceremoniał & etykieta, Warszawa 2006. Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny, Warszawa 1998. Rothschild N., Savoir-vivre XXI wieku. Sztuka pięknego życia, Poznań 2006. Krajski S., Savoir-vivre jako sztuka życia. Filozofia savoir-vivre, Warszawa 2009. Ikonowicz C, Piekarski J, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Warszawa 2002. Pietkiewicz E., Dobre obyczaje, Warszawa 1997. Rościszewski M., Księga obyczajów towarzyskich. Kodeks wypróbowanych przepisów, porad i wskazówek, Lwów – Złoczów 1905. Schwinghammer H., Wielka księga savoir-vivre`u, Warszawa 2003.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [05-TH-S1-0025_1]
KNTHI1_W05 [3/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-0025_2]
KNTHI1_U02 [4/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-0025_3]
KNTHI1_K01 [4/5]
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [05-TH-S1-0025_4]
KNTHI1_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1]
Zajęcia mają charakter konwersatoryjny co wymusza spory udział studentów w ich realizacji. W czasie zajęć studenci biorą udział w ćwiczeniach praktycznych. Zabierają głos w dyskusji, dzielą się swoimi przemyśleniami na temat wiodący podczas kolejnych zajęć, a w konsekwencji stwarzają prowadzącemu możliwość ocenienia ich wiadomości i umiejętności. Studenci odpowiadają na zadane pytania. Pytania są tak skonstruowane, aby była możliwa ocena wiedzy studenta i jego umiejętności . Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, w oparciu o wskazaną w sylabusie literaturę przedmiotu, pracę własną studenta oraz pracę pisemną.
05-TH-S1-0025_1 05-TH-S1-0025_2 05-TH-S1-0025_3 05-TH-S1-0025_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [05-TH-S1-0025_fs_1]
Dyskusja prowadzona w oparciu o podane wcześniej zagadnienia i literaturę. Ćwiczenia indywidualne i grupowe. Pokazy. Studium przypadku. Odgrywanie ról-symulacje. Burze mózgów.
30
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. Samodzielna praca studenta polegająca na ćwiczeniu poszczególnych zachowań i prezentacji techniki mowy ciała.
30 Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)