SV i techniki prezentacji
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: | SV i techniki prezentacji |
---|---|
Kod modułu: | 05-TH-S1-0025 |
Kod programu: | 05-S1TH13.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Student zapoznaje się z historią savoir vivre oraz protokołu dyplomatycznego w Polsce i Europie na przestrzeni dziejów. Poznaje podstawowe zasady obowiązujące w savoir vivre w Polsce oraz innych krajach europejskich i pozaeuropejskich. Szczególnie opanowuje zasady precedencji obowiązujące w protokole dyplomatycznym, życiu towarzyskim oraz zawodowym. Student zapoznaje się ze zwyczajami i etykietą w poszczególnych krajach. Poznaje technikami prezentacji i mowy ciała, różnice kulturowe wyrażające się przede wszystkim w gestach i niektórych zwyczajach. Skutkiem tego student nabierze umiejętności prawidłowego zachowania, wykorzystywania głosu w pracy oraz technik poprawnej prezentacji.
Student w ramach pracy własnej porządkuje wiedzę na temat praktycznych aspektów wykorzystywania technik prezentacji, wykonuje ćwiczenia doskonalące dykcję. Samodzielnie przygotowuje prezentacje dotyczące mowy ciała, rozwiązuje test kompetencji kulturowych oparty na różnicach w gestach dłoni i kciuków, postawie.
|
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza na temat kultury europejskiej |
Literatura podstawowa: | Wybrana literatura:
Bortnowski A. W., Współczesny protokół dyplomatyczny savoir-vivre i ceremoniał w praktyce”, Toruń 2010.
Orłowski T. , Protokół Dyplomatyczny. Ceremoniał & etykieta, Warszawa 2006.
Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny, Warszawa 1998.
Rothschild N., Savoir-vivre XXI wieku. Sztuka pięknego życia, Poznań 2006.
Krajski S., Savoir-vivre jako sztuka życia. Filozofia savoir-vivre, Warszawa 2009.
Ikonowicz C, Piekarski J, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Warszawa 2002.
Pietkiewicz E., Dobre obyczaje, Warszawa 1997.
Rościszewski M., Księga obyczajów towarzyskich. Kodeks wypróbowanych przepisów, porad i wskazówek, Lwów – Złoczów 1905.
Schwinghammer H., Wielka księga savoir-vivre`u, Warszawa 2003.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z turystyką
historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [05-TH-S1-0025_1] |
KNTHI1_W05 [3/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych
(ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-0025_2] |
KNTHI1_U02 [4/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-0025_3] |
KNTHI1_K01 [4/5] |
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę
zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [05-TH-S1-0025_4] |
KNTHI1_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1] | Zajęcia mają charakter konwersatoryjny co wymusza spory udział studentów w ich realizacji. W czasie zajęć studenci biorą udział w ćwiczeniach praktycznych. Zabierają głos w dyskusji, dzielą się swoimi przemyśleniami na temat wiodący podczas kolejnych zajęć, a w konsekwencji stwarzają prowadzącemu możliwość ocenienia ich wiadomości i umiejętności. Studenci odpowiadają na zadane pytania. Pytania są tak skonstruowane, aby była możliwa ocena wiedzy studenta i jego umiejętności . Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, w oparciu o wskazaną w sylabusie literaturę przedmiotu, pracę własną studenta oraz pracę pisemną. |
05-TH-S1-0025_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [05-TH-S1-0025_fs_1] | Dyskusja prowadzona w oparciu o podane wcześniej zagadnienia i literaturę. Ćwiczenia indywidualne i grupowe. Pokazy. Studium przypadku. Odgrywanie ról-symulacje. Burze mózgów. |
30 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. Samodzielna praca studenta polegająca na ćwiczeniu poszczególnych zachowań i prezentacji techniki mowy ciała. |
30 |
Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |