Architektura obronna jako współczesna atrakcja turystyczna (wybrany region)
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: | Architektura obronna jako współczesna atrakcja turystyczna (wybrany region) |
---|---|
Kod modułu: | 05-TH-S1-AO |
Kod programu: | 05-S1TH13.2019 |
Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest utrwalenie i poszerzenie wiedzy w zakresie architektury obronnej w wybranym regionie, a także doskonalenie umiejętności w zakresie jej wykorzystania przy organizacji ruchu turystycznego. |
Wymagania wstępne: | Utrwalone zainteresowania i wiedza z zakresu historii i architektury obronnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowane: wiedzę ogólną, przydatną do studiowania turystyki historycznej oraz wiedzę szczegółową z zakresu turystyki historycznej [05-TH-S1-AO_1] |
KNTHI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ historii na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [05-TH-S1-AO_2] |
KNTHI1_W04 [3/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-AO_3] |
KNTHI1_U02 [3/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z wykonywaniem zawodu związanego z turystyką historyczną) oraz organizować pracę indywidualną i zespołową [05-TH-S1-AO_4] |
KNTHI1_U04 [3/5] |
jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, a także do myślenia w sposób przedsiębiorczy [05-TH-S1-AO_5] |
KNTHI1_K03 [3/5] |
Jest przygotowany do odpowiedzialnego pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [05-TH-S1-AO_6] |
KNTHI1_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [05-TH-S1-AO_w_1] | Prowadzący wraz ze studentami opracuje listę (zestaw) zagadnień ważnych dla zgłębienia tematu zajęć oraz podstawowy zasób źródeł i literatury, koniecznych do ich poznania i zgłębienia. Na jej podstawie studenci będą przygotowywać prezentacje oraz przygotowywać się do udziału w dyskusji moderowanej. W ten sposób studenci będą weryfikować nabytą dotychczas wiedzę z zakresu architektury obronnej w wybranym regionie oraz doskonalić umiejętności wykorzystania jej przy animowaniu ruchu turystycznego. |
05-TH-S1-AO_1 |
Prezentacja [05-TH-S1-AO_w_2] | Studenci, wyznaczeni przez prowadzącego lub zgłaszający się samodzielnie, przygotowują prezentacje (z wykorzystaniem środków audiowizualnych lub innych pomocy dydaktycznych), dotyczące konkretnych zagadnień związanych z tematyką zajęć. |
05-TH-S1-AO_2 |
Dyskusja moderowana [05-TH-S1-AO_w_3] | Studenci pod kierunkiem prowadzącego będą interpretować i weryfikować wiedzę zaprezentowaną przez studentów w przygotowanych przez nich prezentacjach. Nacisk będzie położony na umiejętność analizowania i interpretowania a także umiejętność krytycznego myślenia. |
05-TH-S1-AO_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [05-TH-S1-AO_fs_1] | wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | lektura uzupełniająca, praca ze źródłem |
25 |
Dyskusja moderowana [05-TH-S1-AO_w_3] |
konwersatorium [05-TH-S1-AO_fs_2] | Dyskusja nad treścią i wartością merytoryczną prezentacji przygotowanych przez studentów |
30 | Praca ze źródłem i literaturą przedmiotu, przygotowanie prezentacji |
35 |
Projekt [05-TH-S1-AO_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |