Seminarium 2
Field of study: Historical Tourism
Programme code: 05-S1TH13.2019

Module name: | Seminarium 2 |
---|---|
Module code: | 05-TH-S1-SEM.2 |
Programme code: | 05-S1TH13.2019 |
Semester: | winter semester 2021/2022 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 5 |
Description: | Systematyczne poszerzanie wiedzy o wybranym zagadnieniu z zakresu turystyki historycznej (np. o wybranym regionie, zabytku, grupie obiektów, prasie, organizacjach turystycznych) i o epoce historycznej stanowiącej tło podjętej tematyki;
Określenie tytułu pracy adekwatnego do wybranej tematyki i postawionego celu badawczego;
Formułowanie szczegółowych problemów badawczych, odzwierciedlonych w konstrukcji i układzie pracy – opracowanie konspektu.
Systematyczne gromadzenie literatury i zapoznawanie się z nią, wywoływanie i tworzenie źródeł i ich analiza (np. dokumentacja fotograficzna, reprodukcje ikonografii, planów terenu, ankiety, wywiady), kwerenda prasowa, kwerenda archiwalna, badania terenowe;
Doskonalenie umiejętności przedstawienia zagadnień związanych z problematyką podjętą w pracy własnej i innych seminarzystów – prezentacja rozdziału wstępnego, udział w dyskusji
Systematyczne uzupełnianie wykazu literatury przedmiotu oraz bazy źródłowej
Pogłębianie umiejętności warsztatowych: notki bibliograficzne, rodzaje przypisów i zasady ich sporządzania
Kształtowanie umiejętności krytycznego czytania literatury i przedstawiania cudzych poglądów
Praktyczne opanowanie takich podstawowych form techniki pracy naukowej sporządzanie notatek z literatury naukowej
Praktyczne ćwiczenie umiejętności poprawnego formułowania własnych myśli, korzystania z dorobku historiografii i cytowania – przygotowanie rozdziału wstępnego pracy, omawianego następnie na zajęciach seminaryjnych
|
Prerequisites: | Zaliczenie modułów: Seminarium licencjackie 1, Cywilizacji wybranej epoki, adekwatnej do podjętej tematyki pracy, oraz Wstępu do badań historycznych. Zrealizowane efekty kształcenia tych modułów stanowią podstawę prowadzenia własnych badań, uwzględniających dorobek historiografii i turystyki historycznej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-TH-S1-SEM.2_1] |
KNTHI1_W01 [4/5] |
Zna i rozumie podstawowe metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) [05-TH-S1-SEM.2_2] |
KNTHI1_W03 [4/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-TH-S1-SEM.2_3] |
KNTHI1_U01 [4/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-SEM.2_4] |
KNTHI1_W02 [4/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-SEM.2_5] |
KNTHI1_K01 [4/5] |
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, a także do myślenia w sposób przedsiębiorczy [05-TH-S1-SEM.2_6] |
KNTHI1_K03 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1] | Student potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze; Posługuje się ujęciami teoretycznymi i wykorzystuje pojęcia historyczne, charakterystyczne dla wybranej epoki, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki historycznej. . Pogłębia wiedzę o wybranym regionie i epoce wykorzystując wiedzę pozyskaną z różnorodnych źródeł, różnymi metodami |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Prezentacja konspektu pracy i charakterystyka bazy źródłowej [05-TH-S1-SEM.2_w_2] | Student określa priorytety, służące realizacji harmonogramu swoich badań. Precyzyjnie formułuje cel badań i szczegółowe problemy badawcze. Właściwie dobiera metody i narzędzia badawcze; wykorzystuje zakres pojęciowy, charakterystyczny dla badań historycznych. Samodzielnie gromadzi, selekcjonuje źródła i opracowania. Wykazuje umiejętność przeprowadzenia krytyki źródeł, potrafi ocenić ich wartość, potrafi zaplanować wywołanie nowych źródeł. |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Przedstawienie rozdziału wstępnego pracy [05-TH-S1-SEM.2_w_3] | Student wykazuje szczegółową znajomość wybranej epoki historycznej. Posiada znajomość warsztatu i techniki pracy naukowo-badawczej, którą systematycznie doskonali. Dowodzi umiejętności przygotowania pracy pisemnej, stanowiącej rozdział/y zaplanowanej pracy licencjackiej, wykorzystując dorobek historiografii i dostępną bazę źródłową |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
seminar [05-TH-S1-SEM.2_fs_1] | Dyskusja pod kierunkiem promotora, analiza źródeł historycznych |
15 | Systematyczna lektura opracowań dotyczących wybranego regionu i okresu historycznego oraz i zagadnień turystyki historycznej związanych z tematyka pracy. W zależności od podjętego tematu:
- Kwerenda archiwalna - sporządzanie notatek
- Kwerenda biblioteczna - sporządzanie notatek
- Poszukiwania w Internecie
Opracowanie konspektu pracy
Opracowanie harmonogramu podejmowanych działań |
135 |
Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |