Geografia turystyczna świata
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: | Geografia turystyczna świata |
---|---|
Kod modułu: | 05-TH-S1-0036 |
Kod programu: | 05-S1TH13.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest przybliżenie, poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu najważniejszych celów i rodzajów turystyki, w tym turystyki historycznej; charakterystyka głównych trendów w rozwoju turystyki światowej oraz głównych regionów i podregionów turystycznych na świecie i ich walorów tak antropogenicznych (pozaprzyrodniczych, wytworzonych przez człowieka), jak i naturalnych (przyrodniczych). |
Wymagania wstępne: | Wiedza z geografii z zakresu szkoły średniej, ogólna znajomość mapy kulturowo-politycznej świata i głównych ośrodków związanych z początkami cywilizacji ludzkiej i osadnictwa. |
Literatura podstawowa: | - U. Eco, Czytanie świata, Kraków 1999.
- Encyklopedia geograficzna świata, (red.) A. Jelonek, R. Soja, T. 1-6, Kraków 1995-1997.
- Encyklopedia geograficzna świata, (red.) A. Jelonek, R. Soja, T. 10, Kraków 1997.
- Geografia turystyczna świata, J. Warszyńska, (red.), Część I i II, Warszawa 2000.
- W. Kurek (red.), Regiony turystyczne świata, Warszawa 2012.
- M. Jędrusik, J. Makowski, F. Plit, Geografia Turystyczna Świata, Nowe Trendy, Regiony Turystyczne, Warszawa 2010.
- J. Makowski, Geografia regionalna świata, Warszawa 2002.
- Przewodniki z serii: Praktyczny przewodnik (Wyd. Pascal). |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną i geograficzną, przydatną w turystyce historycznej [05-TH-S1-0036_1] |
KNTHI1_W01 [4/5] |
Jest przygotowany do odpowiedzialnego pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [05-TH-S1-0036_10] |
KNTHI1_K04 [2/5] |
Posiada uporządkowane: wiedzę ogólną, przydatną do studiowania turystyki historycznej oraz wiedzę szczegółową z zakresu turystyki historycznej. [05-TH-S1-0036_2] |
KNTHI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne oraz geograficzno-historyczne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z turystyką historyczną. [05-TH-S1-0036_3] |
KNTHI1_W05 [2/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka. [05-TH-S1-0036_4] |
KNTHI1_U01 [2/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii i geografii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska. [05-TH-S1-0036_5] |
KNTHI1_U02 [2/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z wykonywaniem zawodu związanego z turystyką historyczną) oraz organizować pracę indywidualną i zespołową. [05-TH-S1-0036_6] |
KNTHI1_U04 [2/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza geograficznych i historycznych) [05-TH-S1-0036_7] |
KNTHI1_K01 [2/5] |
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. [05-TH-S1-0036_8] |
KNTHI1_K02 [2/5] |
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, a także do myślenia w sposób przedsiębiorczy. [05-TH-S1-0036_9] |
KNTHI1_K03 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny testowy [05-TH-S1-0036_w_1] | Egzamin jest sprawdzeniem wiedzy studenta zdobytej na wykładach i ćwiczeniach. Zostanie przeprowadzone w formie pisemnej odpowiedzi studentów na pytania (otwarte i zamknięte) przedstawiane ustnie przez egzaminatora. |
05-TH-S1-0036_1 |
Dyskusja moderowana [05-TH-S1-0036_w_2] | Prowadzący wskaże listę tematów i zagadnień oraz literaturę,
z której studenci będą przygotowywać się do udziału w dyskusji moderowanej. Akcent w dyskusji będzie padał przede wszystkim na weryfikację zdobytej przez studentów wiedzy, jak również umiejętności analizowania i interpretowania przeczytanej uprzednio literatury oraz umiejętności krytycznego myślenia.
W ramach cyklu dyskusji moderowanych studenci powinni nabrać przekonania o konieczności kształcenia ustawicznego i nieustannego podnoszenia swoich kompetencji. |
05-TH-S1-0036_1 |
Przygotowanie i prezentacja projektu [05-TH-S1-0036_w_3] | Prowadzący wskaże listę tematów z której studenci będą przygotowywać projekt na temat jednego z regionów fizycznogeograficznych świata. |
05-TH-S1-0036_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [05-TH-S1-0036_fs_1] | Wykład informacyjny z elementami wkładu problemowego z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych (prezentacja) |
30 | Praca z podręcznikiem oraz podaną literaturą przedmiotu. |
60 |
Egzamin pisemny testowy [05-TH-S1-0036_w_1] |
ćwiczenia [05-TH-S1-0036_fs_2] | Dyskusja problemowa, analiza map, praca z atlasem, praca indywidualna i w grupie – metoda projektów (infografiki) |
30 | Na podstawie analizy literatury wskazanej przez prowadzącą zajęcia oraz na podstawie wiedzy własnej studenci przygotowują prezentację oraz infografikę na temat jednego z regionów fizycznogeograficznych świata |
60 |
Dyskusja moderowana [05-TH-S1-0036_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |