Edukacja kulturalna w instytucjach kultury ** Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: 12-N2EK17.2019

Nazwa modułu: Edukacja kulturalna w instytucjach kultury **
Kod modułu: 12-EK-N2-EKIK
Kod programu: 12-N2EK17.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Opis:
z modułu edukacja kulturalna w instytucjach kultury student wybiera obligatoryjnie trzy kursy z przedstawionych do wyboru w każdym cyklu kształcenia [wybór: A.,B.,C.,D.,E.,F.] zajęcia prowadzone są w formie kursowej łączącej metody zajęć konwersatoryjnych, warsztatowych i ćwiczeń praktycznych; wymogiem zaliczenia modułu jest ukończenie wszystkich wybranych kursów (wg wymogów opisanych w sylabusach wybranych do realizacji kursów); ocena końcowa modułu wyliczana jest jako średnia ocen wszystkich sposobów weryfikacji w każdym z wybranych zajęć kursowych
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest aktywnym uczestnikiem życia kulturalnego jako jego odbiorca, twórca lub organizator [_K_1]
K_K01 [5/5]
przygotowując się do dyskusji potrafi samodzielnie wyszukiwać i wykorzystywać źródła wiedzy dotyczące dziedziny kultury stanowiącej przedmiot wybranego kursu [w tym pochodzące z literatury i dokumentów obcojęzycznych]; potrafi w dyskusji zaprezentować swoje i ocenić inne opinie, a poszukując optymalnych rozstrzygnięć w zakresie omawianego zjawiska dążyć do kompromisu [_U_1]
K_U03 [5/5] K_U08 [5/5]
potrafi wykorzystać wiedzę kierunkową, własne doświadczenia, obserwacje oraz zainteresowania do projektowania i realizacji badań/działań w obszarze kultury stanowiącej przedmiot analiz w ramach kursu [_U_2]
K_U02 [5/5] K_U05 [5/5]
w celu przeprowadzenia zadania badawczego lub projektowego potrafi nawiązać współpracę z instytucją kultury i/lub innymi podmiotami działającymi w sferze praktyki społecznej [_U_3]
K_U05 [5/5]
wykazuje umiejętność pracy zespołowej w realizacji praktycznych zadań projektowych i/lub badawczych [_U_4]
K_U04 [5/5]
posiada aktualną wiedzę na temat dziedziny kultury stanowiącej przedmiot kursu a także instytucjonalnych formy jej upowszechniania [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wypowiedź ustna [_w_1]
wiodącą metodą w realizacji konwersatoryjnej części kursu jest dyskusja nad programem badań/projektem działań w oparciu i literaturę przedmiotu wskazaną przez prowadzącego kurs oraz dokumentację [w tym sprawozdania z działań, diagnozy badawcze, itp.]; w dyskusji zakłada się prezentację pomysłów na potrzeby realizacji zadania, ocenę przydatności i możliwości jego wykonania, stopnień wykorzystania wiedzy przedmiotowej w opracowania projektu (zakres odwołań); zaliczenie wypowiedzi ustnej jest równoznaczne z zaliczeniem części konwersatoryjnej kursu, za którą student otrzymuje 2 ECTSy ( w każdym kursie)
_U_1 _W_1
ćwiczenia warsztatowe [_w_2]
ćwiczenie warsztatowe student realizuje indywidualnie lub w grupie (w zależności od decyzji grupy uzgodnionej z prowadzącym kurs); ćwiczenia mają charakter praktyczny i związane są z realizacją autorskiego zadania projektowego lub badawczego merytorycznie związanego z treściami realizowanymi w ramach kursu; ćwiczenia warsztatowe może poprzedzać praca badawcza w terenie jako uzasadnienie do ich realizacji lub mogą być innowacyjną formą działań wprowadzoną do realizacji w ramach zajęć terenowych; zaliczenie ćwiczenia warsztatowego jest równoznaczne z zaliczeniem części warsztatowej kursu, za którą student otrzymuje 3 ECTSy ( w każdym kursie)
_K_1 _U_2 _U_3 _U_4
prezentacja [_w_3]
w ramach prezentacji student relacjonuje przebieg realizacji zadania oraz dokonuje oceny jego efektów ze wskazaniem słabych i mocnych stron, możliwości wykorzystania we własnej praktyce zawodowej, form upowszechnienia jego wyników/obserwacji ; zaliczenie prezentacji jest równoznaczne z zaliczeniem zajęć terenowych w ramach kursu, za którą student otrzymuje 2 ECTSy ( w każdym kursie)
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
dyskusja nad programem badań/projektem działań w oparciu i literaturę przedmiotu wskazaną przez prowadzącego kurs oraz dokumentację [np. sprawozdania z działań, diagnozy badawcze, itp. zebrane samodzielnie przez studentów uczestniczących w dyskusji]
20
przygotowanie do dyskusji: przegląd i analiza literatury przedmiotu i samodzielnie odnalezionej dokumentacji; tłumaczenie obcojęzycznych źródeł; opracowanie autorskiej koncepcji działania; przygotowanie narzędzi i środków wykorzystywanych w dyskusji ; przygotowanie formy podsumowującej wszystkie etapy realizacji kursu
40 wypowiedź ustna [_w_1]
ćwiczenia terenowe [_fs_2]
obserwacja i/lub działanie [jako efekt, inspiracja do realizacji ćwiczeń warsztatowych lub ich niezbędny element konstrukcyjny] oraz dokumentowanie, ewaluacja i prezentacja wyników działań
5
nawiązanie kontaktu z instytucją, środowiskiem realizacji działania, realizacja zadań ustalonych z prowadzącym kurs; przygotowanie prezentacji i opracowanie wyników
80 prezentacja [_w_3]
warsztat [_fs_3]
ćwiczenia praktyczne związane z planowaniem i realizacją działania/badania [wypracowane i zatwierdzone po fazie dyskusji]; przeprowadzenie wszystkich etapów działania z dokumentacją
5
przygotowanie miejsca, środków i narzędzi do wykonania zadania praktycznego; podział ról i obowiązków; próby z weryfikacją elementów zadnia wymagających modyfikacji
50 ćwiczenia warsztatowe [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)