Wybrane aspekty diagnozy rozwoju dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N2PE12.2019

Nazwa modułu: | Wybrane aspekty diagnozy rozwoju dziecka |
---|---|
Kod modułu: | EW_DR |
Kod programu: | 06-N2PE12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | W ramach modułu student zdobywa umiejętność poprawnego diagnozowania poziomu rozwoju dzieci i ustalania przyczyn trudności w uczeniu się. Posiada wiedzę w zakresie adekwatnych narzędzi diagnostycznych i umiejętność interpretacji wyników diagnozy psychopedagogicznej. Zajęcia w formie wykładowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka, definiuje pojęcie rozwoju w różnych ujęciach oraz wskazuje jego uwarunkowania. [EW_DR_1] |
K_W06 [4/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu diagnozowania, zapamiętuje podstawy teoretyczne i zasady diagnozowania pedagogicznego. [EW_ DR_2] |
K_W12 [3/5] |
Student zna i uwzględnia etyczne zasady diagnozowania dziecka. [EW_ DR_3] |
K_W16 [4/5] |
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania i diagnozowania dziecka. [EW_ DR_4] |
K_U07 [3/5] |
Potrafi wybrać i zastosować właściwe działania diagnostyczne. Potrafi dobrać środki i metody diagnostyczne w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych. [EW_ DR_5] |
K_U10 [2/5] |
Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w zakresie realizacji działań diagnostycznych. Wykazuje aktywność w zakresie podejmowania działań profesjonalnych w zakresie diagnozy dziecka [EW_ DR_6] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test [EW_ DR_w_1] | Test pisemny |
EW_DR_1 |
Prace zaliczeniowe [EW_ DR_w_2] | Przygotowanie zestawów narzędzi diagnostycznych; badania diagnostyczne dzieci wybranymi narzędziami – pisemne projekty badań diagnostycznych |
EW_ DR_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_ DR_nfs_1] | Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie się do testu |
35 |
Test [EW_ DR_w_1] |
ćwiczenia [EW_ DR_nfs_2] | Poznanie metod oraz narzędzi diagnostycznych oraz
praca warsztatowa w małych grupach polegająca na skonstruowaniu modelu diagnozy wybranego dziecka, zwieńczona opisem studium przypadku
|
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą;
stworzenie modelu diagnozy wybranego dziecka w formie studium przypadku
|
35 |
Prace zaliczeniowe [EW_ DR_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |