Innowacje w pracy z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N2PE12.2019

Nazwa modułu: | Innowacje w pracy z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW_IN |
Kod programu: | 06-N2PE12.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie innowacyjnych metod i form pracy z dzieckiem. Student ma poznać wybrane innowacje pedagogiczne i sposób planowania, wdrażania i ewaluacji wybranego programu autorskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowaniach tych procesów. [EW_IN_1] |
K_W09 [4/5] |
Student zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. [EW_ IN_2] |
K_W11 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. [EW_ IN_3] |
K_U11 [3/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. [EW_ IN_4] |
K_U11 [3/5] |
Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki [EW_IN_5] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Referat [EW_ IN _w_1] | Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym. |
EW_IN_1 |
Prezentacja [EW_ IN_w_2] | Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem lokalnym. |
EW_ IN_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_ IN_nfs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą;
przygotowanie referatu
|
20 |
Referat [EW_ IN _w_1] |
ćwiczenia [EW_ IN_nfs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie projektu edukacyjnego – innowacja, program autorski |
50 |
Prezentacja [EW_ IN_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |