Edukacja międzykulturowa
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N2PE12.2019

Nazwa modułu: | Edukacja międzykulturowa |
---|---|
Kod modułu: | O_Em_II |
Kod programu: | 06-N2PE12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia Edukacji międzykulturowej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta.
Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania różnych społeczności oraz ich współczesnymi przeobrażeniami, a także poszerzenie horyzontów myślowych związanych z rodzimym i obcym dziedzictwem kulturowym.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie wieloaspektową etiologię obecnych wyzwań / zagrożeń procesu wychowania, przekazu dziedzictwa kulturowego; dostrzega kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych. [O_Em_II_1] |
K_W09 [3/5] |
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych, kulturowych. [O_Em_II_2] |
K_W12 [3/5] |
Student kreatywnie, zgodnie współpracuje z członkami grupy, wyznacza cele działań optymalne dla grupy; student sprawnie i skutecznie komunikuję się z członkami swego zespołu (także drogą elektroniczną). [O_Em_II_3] |
K_U12 [3/5] |
Student kształtuje postawę „pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; student potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej i europejskiej; [O_Em_II_4] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przygotowany do porozumiewania się z różnymi osobami, również posiadającymi inne doświadczenia oraz inne dziedzictwo kulturowe; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata. [O_Em_II_5] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie pisemne- test wiedzy [O_Em_II_w_1] | Moduł Edukacja międzykulturowa kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu. |
O_Em_II_1 |
działalność praktyczna [O_Em_II_w_2] | Weryfikacja efektów modułu Edukacja międzykulturowa- opracowanie pisemne (fragmentaryczna realizacja) konspektu zajęć dot. integracji, tolerancji, otwartości wobec „Inności” (konspekt zajęć). |
O_Em_II_2 |
wypowiedź ustna [O_Em_II_w_3] | Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadania- dyskusja, gra symulacyjna. |
O_Em_II_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_Em_II_nfs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy, konwersatoryjny
|
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
50 |
zaliczenie pisemne- test wiedzy [O_Em_II_w_1] |
ćwiczenia [O_Em_II_nfs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; prezentacja treści; |
10 | Studenci w zespołach opracowują i przeprowadzają na zajęciach ćwiczeniowych fragment konspekt zajęć dot. problematyki międzykulturowości.
Student przygotowuje się do testu wiedzy;
Student bierze aktywny merytoryczny udział w zajęciach
|
20 |
działalność praktyczna [O_Em_II_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |