Nowe media w animacji i edukacji kulturalnej/moduł tematyczny do wyboru Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Nowe media w animacji i edukacji kulturalnej/moduł tematyczny do wyboru
Kod modułu: 12-PE-ANT-S2-2NMA.M2
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
celem zajęć jest omówienie głównych możliwości jakie wynikają dla animacji i edukacji kulturalnej z nastania i rozwoju tzw. nowych mediów; istotnymi są tu przemiany samej kultury jak też pól na jakich może się kultura realizować, jak różne formy współtworzenia kultury wpływają na siebie wzajemnie wspierając się bądź wypierając; istotnymi kwestiami są tu również elementy różnie pojmowanej wirtualności jak i przemian w pojmowaniu własności intelektualnej; ważnym wątkiem jest prześledzenie procesów stapiania się nowych mediów ze społeczeństwem co stanowi dla animacji i edukacji kultury nowe możliwości jak i znaczące wyzwania o charakterze kompetencyjnym
Wymagania wstępne:
indywidualna praktyka komunikacyjna w zakresie nowych mediów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie edukacji kulturalnej, animacji, upowszechniania kultury ; oraz angażuje się we współpracę w tym zakresie [_K_1]
K_K02 [3/5]
jest gotowy do komunikowania się z reprezentantami różnych środowisk społecznych, profesjonalistów i nieprofesjonalistów, w sposób zrozumiały i dostępny [również z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i mediów elektronicznych] oraz do angażowania się w działania z zakresu edukacji, animacji, turystyki kulturalnej i upowszechniania kultury [_K_2]
K_K07 [3/5]
potrafi samodzielnie zbierać, klasyfikować, analizować i interpretować dane związane ze zjawiskami z pogranicza edukacji i kultury [_U_1]
K_U03 [2/5] K_U07 [3/5]
komunikuje się ( w mowie i piśmie) w różnych środowiskach społecznych z uwzględnieniem specjalistycznego języka opisu rzeczywistości pedagogicznej związanej z kulturą w polu nowych mediów (w tym narzędzi cyfrowych oraz mediów elektronicznych); posiada pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji zachodzących w rzeczywistości wirtualnej oraz potrafi oszacować ich użyteczność dla pola edukacyjnych i kulturalnych działań [_U_2]
K_U03 [2/5] K_U07 [3/5]
posiada szeroką wiedzę na temat instytucji edukacyjnych, społecznych i kulturalnych operujących w polu nowych mediów oraz rozumie relacje wzajemne [_W_1]
K_W08 [3/5]
posiada specjalistyczną wiedzę na temat kulturowych uwarunkowań edukacji, animacji i upowszechniania kultury ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów [_W_2]
K_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin ustny [_w_1]
weryfikacja wiedzy zdobytej przez studenta w trakcie wykładów, ćwiczeń oraz samodzielnej lektury wskazanej literatury przedmiotu
_U_1 _W_1 _W_2
projekt animacyjny [_w_2]
projekt animacyjny w środowisku nowych mediów (z zakresu szeroko pojętej kultury i edukacji kulturalnej)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
omówienie praktycznych wymiarów wirtualizacji kultury, nowych formy uczestnictwa i współtworzenia kultury, przemiany w sferze własności intelektualnej
10
gromadzenie wiedzy, przykładów oraz zaznajamianie się z tekstami źródłowymi
80 egzamin ustny [_w_1]
konwersatorium [_fs_2]
omówienie problematyki wolnej kultury, przemian uprawiania i upowszechniania kultury i sztuki, zjawiska muzeifikacji, elementów życia obywatelskiego; drugim obszarem ćwiczeń jest wstęp do przygotowania i prezentacja projektów animacyjnych
20
stworzenie projektu animacyjnego (w grupach) wykorzystującego nowe media jako prymarne pole działania
40 projekt animacyjny [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)