Folklor regionalny w edukacji dziecka 1/RE
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2014
| Nazwa modułu: | Folklor regionalny w edukacji dziecka 1/RE |
|---|---|
| Kod modułu: | 13-EM-RE-S1-FRE1 |
| Kod programu: | 13-S1EM12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Przedmiot Folklor regionalny w edukacji dziecka 1 ma za zadanie zaznajomienie studenta ze specyfiką kultury ludowej w wybranych regionach oraz przygotowanie go do samodzielnego i właściwego korzystania z poznanej wiedzy (dotyczy to obrzędowości dorocznej, rodzinnej czy folkloru muzycznego). Ma na celu przygotowanie studenta do tworzenia zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które będą bazowały na wybranych płaszczyznach kultury ludowej (pieśni dziecięce, narzędzia dźwiękowe, obrzędy, zabawy) - ze szczególnym uwzględnieniem Śląska Cieszyńskiego. |
| Wymagania wstępne: | Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Folklor muzyczny, Animacja ruchu i tańca 1. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę na temat zróżnicowania kulturowego w obrębie wybranych regionów etnograficznych ze szczególnym uwzględnieniem Śląska Cieszyńskiego. [13-EM-RE-S1-FRE1_1] |
K_W02 [2/5] |
Posiada wiedzę na temat obrzędowości rodzinnej oraz rozumie jej wzajemne powiązania pomiędzy folklorem, folklorem muzycznym i regionem w wybranym zakresie. [13-EM-RE-S1-FRE1_2] |
K_W04 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat obrzędowości dorocznej oraz rozumie jej wzajemne powiązania pomiędzy folklorem, folklorem muzycznym i regionem w wybranym zakresie. [13-EM-RE-S1-FRE1_3] |
K_W04 [3/5] |
Potrafi korzystać ze źródeł związanych z kulturą ludową oraz wykorzystywać nabytą wiedzę do opracowywania zajęć z dziećmi na poziomie przedszkolnym i szkolnym (szkoła podstawowa) w zakresie edukacji muzycznej. [13-EM-RE-S1-FRE1_4] |
K_W07 [3/5] |
Ma umiejętność tworzenia zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych z elementami folkloru i folkloru muzycznego wskazanego regionu etnograficznego. [13-EM-RE-S1-FRE1_5] |
K_U02 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [FRE1_w_1] | weryfikacja opracowania określonego zagadnienia przygotowanego przez studenta
w pracy pisemnej
|
13-EM-RE-S1-FRE1_1 |
| zaliczenie praktyczne [FRE1_w_2] | przygotowanie i opracowanie fragmentów zajęć dla dzieci w oparciu o tematykę modułu |
13-EM-RE-S1-FRE1_4 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [FRE1_fs_1] | - studenci zapoznawani są
z wybraną literaturą adekwatną do zadanych działań;
- prowadzący omawia wybrane zagadnienia dostosowując je do scenariuszy przygotowywanych przez studentów, wspomaga studentów w realizacji zamierzonych celów;
- działania teoretyczne są poparte materiałami audiowizualnymi
|
15 | - przygotowanie pracy pisemnej
w oparciu o wybrane źródła zgodnie
z zadaną tematyką;
- samodzielne przygotowanie fragmentów zajęć muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym,
w oparciu o tematykę modułu
|
15 |
praca pisemna [FRE1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||