Lektorium Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Lektorium
Kod modułu: 12-PE-ANT-S2-2LEKT
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
moduł ma dostarczyć umiejętności interpretowania i krytycznego korzystania z tekstów źródłowych dotyczących związków kultury i edukacji, odnajdywania implikacji poglądów zawartych w wybranych tekstach o kulturze i o edukacji dla związków kultury i edukacji, umiejętności komentowania w formie wystąpień ustnych i wypowiedzi pisemnych prezentowanych w nich stanowisk oraz uzasadniania własnego stanowiska wobec poglądów autorów wybranych tekstów , dyskutowania w zespołach sposobów interpretacji tekstów i prowadzenia dyskusji w tym zakresie
Wymagania wstępne:
moduły filozofii, socjologii, pedagogiki społecznej ( w zakresie społeczno-kulturowych uwarunkowań edukacji), znajomość podstaw filozofii kultury, socjologii kultury i pedagogiki kultury
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi zinterpretować i wyjaśnić stanowisko autorów wybranych tekstów dotyczących kultury i edukacji oraz ich związków [_U_1]
K_U05 [4/5]
potrafi w sposób spójny, precyzyjny, w mowie i piśmie uzasadniać własne stanowisko wobec stanowisk autorów wybranych tekstów [_U_3]
K_U05 [3/5]
potrafi dyskutować w zespole i poprowadzić dyskusję w zespole na temat wybranych tekstów [_U_4]
K_U12 [2/5]
potrafi wskazać implikacje poglądów zawartych w poznawanych tekstach dotyczących edukacji i kultury dla związków kultury i edukacji [_W_1]
K_W09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium z otwartą książką [_w_1]
kolokwium pisemne z podanym zadaniem dotyczącym pracy z tekstem w trakcie zajęć ( jako ocena formująca) i na zakończenie programu zajęć ( jako ocena podsumowująca) – zaliczenie przedmiotu
_U_1
i krótkiej pracy pisemnej [_w_2]
komentarz ustny do poznanego tekstu w czasie zajęć oraz komentarz do podanego tekstu w postaci krótkiej pracy pisemnej (jako ocena podsumowująca) dotyczącej implikacji poznanego stanowiska dla edukacji i kultury
_W_1
prezentacja w formie ustnej własnego stanowiska wobec poglądów zawartych w tekście [_w_3]
prezentacja w czasie zajęć ,w formie wystąpienia ustnego, własnego stanowiska wobec poglądów autora tekstu, z uzasadnieniem – ocena formująca i podsumowująca
zadanie poprowadzenia dyskusji o wybranym tekście w zespole [_w_4]
opracowanie i przedstawienie w czasie zajęć problemów do dyskusji na temat podanego tekstu oraz przeprowadzenie fragmentu dyskusji w czasie zajęć
_U_3 _U_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
komentowanie w formie wystąpień ustnych wskazanych do przeczytania tekstów; dyskusja na forum grupy o wybranym tekście; dyskusja w zespołach o wybranym teście
30
samodzielne przestudiowanie podanych i wybranych samodzielnie tekstów , Przygotowywanie komentarzy pisemnych i ustnych do przeczytanych tekstów, przygotowywanie problemów do dyskusji w zespole w czasie zajęć, z wykorzystaniem tekstu, przygotowywanie wypowiedzi pisemnej i ustnej o implikacjach poglądów autorów tekstów dla związków edukacji i kultury
90 kolokwium z otwartą książką [_w_1] i krótkiej pracy pisemnej [_w_2] prezentacja w formie ustnej własnego stanowiska wobec poglądów zawartych w tekście [_w_3] zadanie poprowadzenia dyskusji o wybranym tekście w zespole [_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)