Metodyka coachingu Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N2DF15.2019

Nazwa modułu: Metodyka coachingu
Kod modułu: DFC2_m1
Kod programu: 05-N2DF15.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 7
Opis:
Moduł ma za zadanie przedstawić coaching jako specyficzny sposób pracy rozwojowej, omówić wybrane podejścia i nurty teoretyczne, przedstawić i przećwiczyć w praktyce wskazania dotyczące metodyki pracy, zapoznać studentów z narzędziami i modelami pracy coachingowej (techniki świadomego słuchania, parafrazowania, określania celów, pracy z emocjami, przekonaniami, wartościami, tożsamością, misją, narzędziami wizualizacyjnymi i analitycznymi, modelami sesji i procesu, podstawowymi zasadami etyki zawodu). Studenci poznają i doskonalą warsztat pracy w oparciu o ćwiczenia prowadzone na forum grupy lub w parach. Moduł w części ćwiczeniowej opiera się na metodologii cyklu Kolba i ma stanowić przygotowanie do dalszego doskonalenia kompetencji coachingowych na zajęciach laboratoryjnych z zakresy business coachingu i life coachingu z superwizją.
Wymagania wstępne:
Ukończenie studiów I stopnia
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy doradcy filozoficznego i coacha (opartą na standardach International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych [DFC2_m1_1]
K_W04 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach rozwojowych adekwatnych z uwagi na potrzeby klientów indywidualnych lub instytucjonalnych oraz wiedzę o potrzebie i sposobach ewaluacji własnych usług [DFC2_m1_2]
K_W06 [5/5]
ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz jej praktycznych zastosowaniach, a także rządzących tymi zmianami prawidłowościach istotnych z punktu widzenia działalności coacha [DFC2_m1_3]
K_U10 [5/5]
potrafi modelować proces coachingowy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi opartych na teoriach filozoficznych i psychologicznych. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces coachingu projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej lub instytucjonalnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego. [DFC2_m1_4]
K_U11 [4/5]
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie projektowania ścieżki własnej działalności coachingowej [DFC2_m1_5]
K_K01 [4/5]
potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania [DFC2_m1_6]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [DFC2_m1_w1]
Egzamin pisemny
DFC2_m1_1 DFC2_m1_3 DFC2_m1_5
zaliczenie [DFC2_m1_w2]
Zaliczenie sprawdzające opanowanie materiału z ćwiczeń oraz lektur uzupełniających z uwzględnieniem aktywności studentów na zajęciach i przedstawienia raportów z obserwacji
DFC2_m1_2 DFC2_m1_4 DFC2_m1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DFC2_m1_fs1]
Wykład akademicki z prezentacją
15
Lektura uzupełniająca, przygotowanie do egzaminu
60 egzamin [DFC2_m1_w1]
ćwiczenia [DFC2_m1_fs2]
Ćwiczenia praktyczne w parach i na forum grupy, dyskusje, analiza doświadczenia
30
Wykonywanie ćwiczeń samorozwojowych, lektura uzupełniająca, przygotowanie do ćwiczeń, przygotowanie raportów z obserwacji
60 zaliczenie [DFC2_m1_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)